امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان ابعاد سیل در خوزستان خواستار پرداخت سریع خسارت ها از سوی دولت به سیل زدگان با هدف ازسرگیری زندگی عادی آنان پس از فروکش کردن سیلاب شد.
کد خبر: ۷۳۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 19 April 2019

آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران، اظهار کرد: سپاه پاسداران حقیقتاً یک پاسدار انقلاب بوده و کارنامه درخشانش در طول این ۴۰ سال انقلاب و جان‌فشانی‌هایی که در راستای مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان در جای‌ جای کشور انجام داد، مؤید این موضوع است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: آمریکایی‌ها فکر کردند سپاه فقط یک نهاد است اما نظام، رهبری، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و آحاد ملت ایران همه پاسدار انقلاب هستند و این توطئه دشمن جز رسوایی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

آیت‌الله حیدری با اشاره به سازندگی گسترده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و بسیج سازندگی سپاه پاسداران، عنوان کرد: ضرباتی که سپاه پاسداران بر پیکر استکبار جهانی و تروریست‌ها و حامیان آن‌ها وارد کرد، باعث شد که ترامپ دست به اقدام احمقانه‌ای بزند و سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها قرار دهد که البته نفس این اقدام بزرگ‌ترین نشانه احمقانه بودن اقدامات رئیس جمهور آمریکا است و سپاه پاسداران هم از این ترفندها و تحریم‌ها نترسیده است و نخواهد ترسید.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ترامپ اعتراف کرد در طول این چند سال ۷ هزار میلیارد دلار خرج کردیم اما به جایی نرسیدیم حال اگر با نیروهای سپاه پاسداران به طور مستقیم روبرو شوند چه بر سر آن‌ها می‌آید؟

آیت‌الله حیدری با اشاره به ورود ۱۳ میلیارد مترمکعب آب در طول سه هفته به استان خوزستان، عنوان کرد: نزدیک ۲۰ هزار واحد مسکونی تخریب و یا در معرض تخریب قرار گرفته‌اند و صدها هزار هکتار زمین کشاورزی و زیرساخت‌های برخی شهرها نابود شد و وجه منفی سیل به دلیل سوء عملکرد برخی مدیران و برخی مردم است‌.

وی گفت: اگر وزارت نیرو بر طبق وظیفه خود رودخانه‌ها را لایروبی کرده بود، سیل تا این حد تخریب ایجاد نمی‌کرد و ساخت‌وسازهایی هم برخی مردم در حاشیه رودخانه‌ها انجام دادند که ادارات مربوط جلوگیری نکردند و قوه قضائیه نیز برخوردی انجام نداد.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به چهره مثبت سیل، اظهار کرد: تجلی روحیه همدلی، همکاری و جهاد که همه ملت ایران به یاری مردم خوزستان آمدند و مانند دوران جنگ تمامی اقوام به کمک هم شتافتند از نعمت‌های بزرگ الهی است.

وی افزود: مرحله مهم‌تر مرحله آبادانی و عمران پساسیل است و مسؤول اصلی پرداخت خسارت به افراد متضرر دولت است اما دولت به تنهایی از عهده آن برنمی‌آید و همه باید در این زمینه کمک کنند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به موافقت رهبر انقلاب در خصوص برداشت از صندوق ذخیره ملی برای پرداخت خسارت‌ها عنوان کرد: دولت خرج‌های اضافی و تشریفات و حذف کند و اعتبار آن را برای جبران خسارت‌ها قرار دهد؛ همچنین با حذف بعضی از منابع که برای کارهای پیش‌بینی شده است که الآن موضوع آن منتفی است مانند احیای دریاچه ارومیه و بودجه ریزگردها می‌تواند بهتر و مؤثرتر در کمک به سیل‌زده‌ها و جبران خسارت‌ها عمل کند.

وی گفت: ستادهای مردمی معین از سراسر کشور با محوریت نمایندگان ولی‌فقیه و با کمک مساجد و خیرین به کمک سیل‌زدگان بیایند و شاهد آبادانی خوزستان از آثار جنگ تحمیلی و آثار سیل ویرانگر باشیم.

آیت‌الله حیدری با اشاره به لزوم بررسی علل و عوامل تشکیل‌دهنده سیل در استان خوزستان، اظهار کرد: قطعاً در زمینه سیل استان خوزستان افرادی مقصر بوده‌اند و باید پای میز محاکمه کشیده شوند و عبرتی برای آیندگان شوند که در این زمینه کوتاهی نکنند.

امام‌جمعه موقت اهواز ضمن تبریک روز نیمه شعبان، اظهار کرد: حقیقتاً روز نیمه شعبان را باید روز جهانی مستضعفان نامید و انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) است، عملاً ثابت کرد که چقدر به این نوید امیدبخش معتقد و تأثیرگذار است و چقدر ملت‌های مستضعف جهان بر این باور اعتقاد دارند و به ارزش‌های الهی که انقلاب اسلامی ارائه داده است، امید بسته‌اند.

وی افزود: پیروزی مستضعفین را در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله عراق، افغانستان و سوریه به چشم دیدیم اگرچه هنوز پیروزی نهایی حاصل نشده است اما آزادی، استقلال، بصیرت، روشن‌بینی و حرکت امیدواران به‌سوی رهایی کامل در جریان است و این از برکات وجودی امام زمان است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز هفته کار و کارگر و دهه تکریم مساجد، اظهار کرد: کارگران کشور سربازان رونق تولید هستند و به برکت دستان قوی و گره‌گشای آن‌ها شعار سال که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است، تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: باید همان‌طور که در گام اول انقلاب برای پرورش نیروهای مستعد و جوان از مساجد استفاده شد برنامه‌ریزی گسترده جهت تربیت جوانان و حاملان پیام گام دوم انقلاب در مساجد انجام شود و این را به‌عنوان استراتژی انقلاب بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار