وزیر راه و شهرسازی:
محمد اسلامی با اشاره به اینکه ایمن سازی راه‌ها یکی از اولویت‌ها است، گفت: بازگشایی راه های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می‌رود که باید با سرعت بیشتری در مناطق سیل زده انجام شود.
کد خبر: ۷۳۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 20 April 2019

محمد اسلامی امروز 31 فروردین ماه در سفر به خوزستان، از کمربندی غرب و شرق اهواز بازدید کرد.

به گزارش"تابناک" وی در این بازدید آخرین وضعیت کمربندی‌های اهواز را که به دلیل سیل مسدود شدند ، بررسی کرد.

در ادامه این سفر  وزیر راه  از محور اهواز به سمت آبادان که به دلیل ابگرفتگی مسدود است، دیدن کرد.

وی در این بازدید آخرین وضعیت این محور را بررسی و همچنین در خصوص راهکارهای لازم برای بازگشایی محور اهواز - آبادان با کارشناسان گفت و گو  کرد.

در این بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان و همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اسلامی را همراهی کردند.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از محور مسدود اهواز - آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت اول دولت بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور، حفظ جان مردم و ایمن سازی مناطق مسکونی بود. در مناطقی نیز که امکان ایمن سازی آن‌ها وجود نداشت، تصمیم گرفته شد تا برای حفظ جان مردم نسبت به تخلیه منازل اقدام شود.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم مهمترین اقدامی بوده که تاکنون در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ایمن سازی نقاط مد نظر در بسیاری از مناطق جواب داد و توانستیم جان مردم را از این سیلاب نجات دهیم.

اسلامی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر از خشکسالی رها شدیم و سرزمین‌های ما سیراب شد، عنوان کرد: نکته مهمی که در دستور کار است هدایت آب به سمت تالاب‌ها و حرکت آن به سمت رودخانه‌های بزرگ و خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی راه‌ها یکی از اولویت‌ها است، گفت: بازگشایی راه های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می‌رود که باید با سرعت بیشتری در مناطق سیل زده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برآورد خسارت‌های جاده‌ها، مزارع و منازل مردم یکی دیگر از برنامه‌های مهم در شرایط کنونی است. کار بازسازی منازل توسط بنیاد مسکن سریع‌تر به اجرا گذاشته می‌شود و در بخش راه‌ها نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

اسلامی در خصوص بحث بازسازی راه‌های خوزستان گفت: در خوزستان هنوز به فاز بازسازی راه‌ها وارد نشده‌ایم چرا که تا زمانی که آب فروکش نکند نمی‌توانیم وارد عمل شویم.

وی گفت:جاده اهواز - آبادان اکنون به صورت کامل زیر آب رفته و همکاران ما سعی دارند با 400 دستگاه و ماشین آلات سبک و سنگین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران خوزستان، مسیر آب را از این محل منحرف کنند.

وی اضافه کرد: برای بازسازی منازل شهری و روستایی و کمک معیشتی استان های سیل زده اعتبارات لازم پیش بینی شده اما در خوزستان که هنوز در متن سیل قرار داریم نمی توانیم به صورت دقیق میزان خسارت ها و اعتبارات را پیش بینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد:مردم خوزستان غیرتمندانه در کنار دستگاه های دولتی برای مهار سیلاب تلاش کردند و امید است با کاهش حجم آب بتوانیم اقدامات اولیه برای برآورد خسارت ها و نحوه بازسازی جاده های این استان را در دستور کار قرار دهیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار