نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به برگزاری آیین‌های بزرگداشت روز معلم در شان و جایگاه ایثارگران عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: مراسمات روز معلم باید به گونه‌ای برگزار شود که در شایسته آنان باشد.
کد خبر: ۷۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 22 April 2019

برنامه‌های هفته معلم باید در شان و منزلت آنان برگزار شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، به برگزاری آیین‌های بزرگداشت روز معلم در شان و جایگاه ایثارگران عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرده و اظهار کرد: مراسمات روز معلم به گونه‌ای برگزار شود که شایسته فرهنگیان بوده و شایسته نیست مراسم و برنامه‌های ضعیف در تکریم مقام معلم برگزار شود  چراکه باعث خدشه‌دار شدن حیثیت این جایگاه با ارزش می‌شود.

وی افزود: معلمان در کشور ما نقش مهمی در عرصه‌های مختلف جامعه دارند و باید قدردان زحمات خالصانه آنها بود و با توجه به رسالت بزرگ آنها باید شان و جایگاه معلمی در جامعه حفظ شود.

امام جمعه ارومیه در بیانات خود با انتقاد از عدم نظارت بر موسسات علمی، آموزشی و کنکوری در استان گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود موسسات و کلاس‌های کنکور و جمع‌بندی که در استان برگزار می‌شود پایبندی مناسبی با اصول اخلاقی ندارد و متاسفانه نظارت کافی به برگزاری این دوره‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید بین موسساتی که دارای مجوز  و پایبند قانون هستند با موسساتی که مجوز ندارند فرق گذاشته و نظارت جدی بر قوانین در این مراکز وجود داشته باشد.

قریشی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی ملزم به نظارت بر فعالیت‌های علمی و دوره‌های آموزش کنکور در سطح شهر و استان باشند، بیان کرد: برگزاری پانسیون مطالعاتی می‌تواند تبعات بالایی داشته باشد و با برگزار کنندگان آن باید برخورد شود، بنابراین آموزش و پرورش باید به طور جدی به این مسئله ورود کند و مانع شود چرا که معضل جدی برای جامعه خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار