سرپرست فرمانداری خرمشهر:
سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به کاهش سرعت آب و توقف آن در کیلومتر 55 خرمشهر، گفت: فعلا وضعیت تحت کنترل است و خطری خرمشهر و روستاهای آن را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۷۳۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 23 April 2019

کوروش مودت با اشاره به شکسته شدن سیل‌بند روستای ملیحان در بخش اسماعیلیه اهواز و حرکت روان‌آب‌ها به سمت بیابان‌های شادگان و اطراف آبادان و خرمشهر اظهار کرد: در حال حاضر روان‌آب‌ها از سمت ملیحان در حال حرکت به سمت خرمشهر است که بخشی از آن در حال وارد کردن آسیب به جاده خرمشهر و راه‌آهن بود اما کنترل شد. از امروز ارتباط ریلی برقرار شد و جاده مشکلی ندارد.

وی افزود: آب به سمت (بیابانی) پشت ریل آهن هدایت شد و اکنون پشت کانال زهکش نیشکر المهدی باقی مانده است. در حال هدایت آب به سمت کانال المهدی و به سمت دژ جمهوری هستیم تا پس از این بخشی از آب به سمت تالاب ناصری هدایت شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: اکنون سیل‌بندهای تالاب ناصری در حال تقویت است. از طرفی دیگر در بخش مرز شملچه در حال لایروبی، پاکسازی و افزایش ارتفاع دایک دو نهر هستیم تا اگر آب به خرمشهر برسد به سمت اروندرود و از آنجا به خلیج فارس هدایت شود.

مودت با بیان اینکه در پایین دست اقداماتی در حال انجام است، عنوان کرد: فعلا سرعت آب کاهش یافته و در کیلومتر 55 خرمشهر قرار دارد. فعلا وضعیت تحت کنترل است و خطری خرمشهر و روستاهای آن را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به اعلام حالت فوق‌العاده از روز شنبه هفته جاری، تصریح کرد: تا پایان امروز حالت فوق‌العاده ادامه دارد اما اگر روان‌آب‌ها مشکلی ایجاد کند ممکن است حالت فوق‌العاده تمدید شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به وقوع مد اکبر، گفت: در هفته جاری یک مد اکبر رخ داد که مشکلی ایجاد نکرده است و اگر امشب دوباره رخ ندهد وقوع آن به پایان می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: خرمشهر ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار