مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه سطح آب در برخی از مزارع نخیلات به بیش از 2 متر رسیده است، گفت: تا کنون بیش از یک هزار و 400 هکتار از نخیلات شادگان به زیر آب رفته و خفه شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 24 April 2019

خلیل منیعات اظهار کرد: با توجه به بالا آمدن آب تالاب شادگان و پیشروی آن به سمت روستاها و مزارع شهرستان، وضعیت آبگرفتگی نخیلات روز به روز در حال بدتر شدن است.

وی افزود: تا کنون بیش از یک هزار و 400 هکتار از نخیلات شادگان به زیر آب رفته‌اند و با توجه به شرایطی که وجود دارد احتمالا حدود 2 هزار هکتار از نخیلات شهرستان به زیر آب خواهند رفت زیرا سطح آب روز به روز در حال افزایش است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: این حجم آب باعث شده تا نخیلات شادگان به زیر آب بروند و خفه شوند. شرایط نخیلات شهرستان با توجه به وضعیتی که وجود دارد مناسب نیست و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد شده است اما در حال حاضر با توجه به اینکه نمی‌توان وارد مزارع شد در خصوص میزان خسارت نمی‌توان اظهار نظر کرد.

منیعات عنوان کرد: سطح آب در برخی از مزارع نخیلات به بیش از 2 متر رسیده و این مساله باعث شده تا حیات نخل‌ها به خطر بیافتد و بسیاری از آن‌ها را از بین ببرد. گزارش خسارت‌ها را روز به روز به بخش‌هایی که لازم است ارائه می‌کنیم تا زمانی که سطح آب فروکش کند و بتوانیم برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار