رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ملخ ها به 300 هزار هکتار از خاک کشور در 6 استان هجوم آورده‌اند که تاکنون 60 هزار هکتار سم‌پاشی شده است.
کد خبر: ۷۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 24 April 2019
 300 هزار هکتار از خاک کشور در معرض هجوم ملخ‌ها/60 هزار هکتار سم‌پاشی شده است

اسماعیل نجار  درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به بعضی  از  استان‌های کشور گفت: سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص وظیفه دارد و سازمان مدیریت بحران در زمانی که میزان حادثه گسترده باشد به یاری دستگاه‌های مربوطه خواهد شتافت. 

وی ادامه داد: در اسفند سال ۹۷ درخواست ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ‌ها شد که سازمان مدیریت بحران ۱۰ میلیارد تومان آ را موافقت کرد و به سازمان برنامه و بودجه ا ین درخواست ارسال شد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ملخ‌ها از شمال آفریقا حرکت کردند و وارد کشور عربستان شدند و این کشور نیز به دلیل هجوم ملخ‌ها در مناطق غیرزراعی ضرورتی برای مبارزه با آنها نداشته و ملخ‌ها به ۶ استان کشور از جمله هرمزگان، خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان هجوم آوردند. 

وی گفت: در حال حاضر با ۶ فروند هواپیما سم‌پاشی‌های لازم انجام شده است و مکان‌هایی که با هواپیما نمی‌توان سم‌پاشی کرد توسط تراکتورها سم‌پاشی شده است و تاکنون ۶۰ هزار هکتار از مزارع که هجوم ملخ‌ها را داشته سمپاشی شده است. 

نجار گفت: باید ۳۰۰ هزار هکتار در این ۶  استان سمپاشی شود و این اقدام در حال انجام است. ملخ‌هایی که هجوم آوردند بسیار بلندپرواز هستند و حدود ۴ هزار کیلومتر پرواز دارند و حتی از اقیانوس‌ها نیز رد می‌شوند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار