مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه سیل به بیش از 9 هزار واحد مسکونی خوزستان آسیب زد، گفت: با توجه به اینکه هنوز آب در برخی از مناطق سیل زده وجود دارد، این آمار تغییر پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۳۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 25 April 2019

مسعود انصاریان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان درباره خسارت‌ سیل اخیر به واحدهای مسکونی خوزستان، اظهار کرد: سیل اخیر در 10 شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، کارون، دزفول، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و دشت آزادگان جاری شد.

وی با بیان اینکه 130 روستای خوزستان دچار آبگرفتگی شدند، گفت: 9 هزار و 658 واحد مسکونی تاکنون در خوزستان دچار خسارت شدند که هنوز این آمار نهایی نشده و تا زمان فروکش کردن کامل سیلاب این آمار تغییر می‌یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان افزود:  تیم‌های ارزیاب اداره کل بنیادمسکن خوزستان از زمان فروکش کردن آب در نقاط سیل زده حضور یافتند تا خسارت‌های وارده آمده به مردم را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل به دو بخش تجهیزات منازل و آسیب رسیدن به بنا تقسیم می‌شود، عنوان کرد: ابعاد فنی خسارت وارد آمده بررسی و پس از آن مشخص می‌شود که آیا این واحدها به بازسازی کامل و یا تعمیرات جزئی نیاز دارند.

انصاریان با اشاره به همکاری استان‌های معین در خوزستان بیان کرد: استان فارس در شهرستان شوشتر، استان کرمان در شهرستان حمیدیه، استان البرز در شهرستان باوی، استان تهران در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه و استان هرمزگان در شهرستان‌های کارون، شادگان و آبادان فعالیت می‌کنند و بنیاد مسکن خوزستان نیز در اهواز، شوش و دزفول فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ خسارت‌ها در حال انجام است، عنوان کرد: تاکنون 2 هزار و 500 پرونده برای خسارت دیدگان تشکیل شده که در حال ثبت آنها هستیم تا کمک بلاعوض را انجام دهیم و افراد را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به سیل زدگان اظهار کرد: 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض علاوه بر تسهیلات با نرخ پایین برای خرید و تعمیر تجهیزات به سیل زدگان اختصاص یافته که اعتبار لازم برای پرداخت آن تأمین شده است که پس از ثبت درخواست در سیستم مبلغ خسارت‌ها به حساب سیل زدگان واریز می‌شود.

وی افزود: مبلغ 40 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد و 10 میلیون تومان نیز برای نوسازی واحدهای خسارت دیده روستایی پرداخت می‌شود. همچنین برای بازسازی منازل خسارت دیده شهری 10 میلیون تومان بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد پرداخت می‌شود.

انصاریان عنوان کرد: بودجه لازم برای پرداخت خسارت‌ها تأمین اعتبار شده و به محض تشکیل پرونده این خسارت‌ها واریز می‌شود.

وی بیان کرد: مشکل ما این است که آب در برخی از روستاها آب فروکش نکرده و به همین دلیل ما نمی‌توانیم برآورد دقیقی از خسارت کنیم و روز به روز آمار تغییر می‌کند. به همین دلیل تا زمان فروکش کردن کامل آب در خوزستان همه آمارهای ما تقریبی است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار