مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: حدود 100 هکتار از نخیلات شهرستان به زیر آب رفته‌اند.
کد خبر: ۷۳۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 25 April 2019

محمد مطرودی با اشاره به ورود آب به برخی از نخیلات خرمشهر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 100 هکتار از نخیلات خرمشهر به زیر آب رفته‌اند و در اثر بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون به ‌نخل‌ها خسارت وارد شده است.

وی افزود: بخشی از نخیلاتی که به زیر به آب رفته‌اند، نخیلات بارور هستند اما بخشی دیگر از آن‌ها نیز پاجوش‌هایی هستند که هنوز به مرحله باردهی نرسیده‌اند و جوان هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: بیشترین خسارت‌های وارده به نخیلات خرمشهر در منطقه حفار شرقی بود که عمدتا نخیلات بارور در آن منطقه به زیر آب رفتند. همچنین نخیلات جوان در منطقه غرب کارون نیز در اثر بالا آمدن آب رودخانه خسارت دیدند.

مطرودی بیان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 700 هکتار نخیلات در خرمشهر وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار نخیلات بارور و یک هزار و 600 هکتار از آن نخیلات جوان هستند که در سال‌های آینده به مرحله باردهی خواهند رسید.

وی در خصوص برآورد میزان خسارت وارد شده به نخیلات خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب رودخانه کارون، هنوز آب از نخیلات خارج نشده و همچنان نخیلات زیر آب هستند. از این رو امکان برآورد خسارت در حال حاضر وجود ندارد اما در تلاش هستیم تا آب را از نخیلات خارج کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار