معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرداد:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از پلمب 3 مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در آبادان خبرداد.
کد خبر: ۷۳۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 25 April 2019

حجت‌الله جانبی اظهار کرد: در پی بازدید‌های میدانی کارشناسان نظارت بر درمان این دانشکده در سطح شهرستان آبادان، 3 مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پزشکی، توسط افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت راه‌اندازی شده بود.

وی افزود: این افراد در این مراکز مبادرت به اعمال زیبایی و دخالت در کار‌های تخصصی پزشکی می‌کردند که توسط کارشناسان ناظر شناسایی و پس از مراحل قانونی توسط امور حقوقی این دانشکده با همکاری کارشناسان معاونت بهداشت پلمب و پرونده‌های مربوطه به مراجع قضایی ارجاع شد.

جانبی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون اخذ مجوز‌های قانونی ممنوع بوده و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و اخذ مجوز‌های مربوطه از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان به مراجعه مردم به مراکز دارای مجوز قانونی تاکید کرد و گفت: مردم اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست و مو و طب سنتی ( ایرانی) را در مراکز پزشکی دارای مجوز از دانشکده علوم پزشکی انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع داده و یا به صورت حضوری موارد را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشکده گزارش کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار