رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نظم و امنیت مناطق سیل زده، اردوگاه های اسکان سیل زدگان و کاروان های حامل کمک های مردمی با تدابیر خوبی که اندیشیده شده به بهترین شکل برقرار است.
کد خبر: ۷۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 27 April 2019

حسن کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پایداری برق در برخی از نقاط شهری و روستایی استان اظهار داشت: از ابتدای ورود سیلاب به خوزستان برق تعدادی از روستاهای سیل زده برای حفظ جان مردم قطع شد که اکنون با فروکش کردن سطح آب از این مناطق، شبکه برق همه روستاهابه غیر از چهار روستا وارد مدار شده است.

وی افزود: در این روستاها هنوز شرایط لازم و ایمنی برای وارد مدار شدن شبکه برق وجود ندارد و در ساعات آینده با کاهش سطح آب این روستاها نیز برقدار خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: مجموعه صنعت برق در خوزستان و کلانشهر اهواز با دو هدف ایجاد امنیت جانی مردم ناشی از خطر برق گرفتگی همچنین اطمینان از استحکام یا آسیب ناشی از سیل در زیرساخت شبکه برق خدمات خود را ارائه می دهند.

وی بیان کرد: پس از عبور کامل سیلاب و با توجه به آماده باش کامل عملیاتی و لجستیکی اقدام لازم برای اصلاح تجهیزات، رفع خطر، ‌‌‌‏تامین ایمنی شبکه و در نهایت پایدارسازی و تامین برق مناطق آسیب دیده در دستور کار قرار می گیرد.

کریمی یادآور شد: روستای عماشیه مسیر تصفیه شکر در شهرستان کارون با وجود محاصره کامل سیلاب، پس از دریافت ضمانت ایمنی در طول خط و ایمن بودن شبکه فشار ضعیف از نعمت برق برخوردار می شود.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز با کاهش سطح آب در سایر مناطق شهری و روستایی در صورتیکه مشکلات خاصی در زمینه برق رسانی وجود داشته باشد به سرعت برطرف می شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با تاکید بر اهمیت پایداری شبکه در ایستگاه شمال غرب این شرکت، افزود: در صورتی که ایستگاه شمال غرب 20 ساعت با خاموشی مواجه می شد ، تمامی خروجی های مدار قطع و مشکلات بسیاری برای مشترکین به ویژه در مخازن و تاسیسات نفتی به وجود می آورد.

وی افزود: همچنین در صورتی که در شرایط بحرانی، تنها 10 ساعت شبکه برق اهواز دچار مشکل و قطعی می شد ، بی شک فاجعه ای انسانی در این شهر رخ می داد که در تمامی کنفرانس های بین المللی از آن یاد می شد.

کریمی یادآور شد: اکنون بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در معرض سیلاب بوده و بسیاری از پایه ها نیز به زیر آب رفته اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان نقش برق در تامین امنیت جامعه به ویژه در شرایط حساس کنونی را مهم و ضروری دانست و گفت: در کمترین میزان خاموشی ، امنیت مردم به خطر افتاده و دامن زدن به شایعات در فضای مجازی، استرس بزرگی را به جامعه تزریق می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: پرسنل و نیروهای اداری و عملیاتی شرکت های توزیع برق استان و اهواز به صورت شبانه روزی و با همکاری و همدلی در جهت خدمات‌ رسانی و تامین برق مناطق سیل زده، تاکنون از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم به سیستم سرمایشی در طول روز و همچنین روشنایی در شب نیاز دارند، با تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت، برق سایر روستاها پایدار بوده و هیچ جای نگرانی نیست.

سیلاب مهیب ناشی از طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون 400 هزار نفر را در استان خوزستان درگیر کرده است. 

حدود 300روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد 145روستا ،سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان 60هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار