رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب:
رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این بسیج و سپاه است که باید این توطئه‌ها را بشناسد و با آگاه کردن مردم در برابر مشکلاتی که دشمن می‌خواهد ایجاد نماید مقابله کند، مرز ما با دشمن کاملا روشن است و با آگاهی بخشی می‌توان از این گردنه عبور کرد.
کد خبر: ۷۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 27 April 2019

ایحاد نارضایتی به وسیله جنگ روانی، حربه دشمن برای ایجاد فتنه

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب، در همایش حکمت مطهر با محوریت تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد امروز مهمترین لشگری که در برابر امریکا قرار دارد و در برابر زیاده خواهی‌های این قدرت استکباری ایستاده، جبهه اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.

 

این مسوول با تبیین ۶ هدف برنامه ریزی شده توسط آمریکا اذعان کرد: گسترش امنیت و آزادی برای اتباع آمریکا در سراسر جهان، تضعیف و خنثی کردن نیرو‌های بی ثبات سار جهان، کمک به الحاق ۵ قدرت اصلی به جریان در حال پیدایش، و رام کردن نیررو‌های واگرا از جمله این اهداف می‌باشد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از موانع آمریکا برای عملیاتی کردن این نقشه انقلاب اسلامی ایران است، برخی دیگر نیز روسیه، چین، هندوستان و چند کشور در اروپا هستند، تا کنون رییس جمهور‌هایی وارد عرصه شده اند تا بتوانند این اهداف را پیاده کنند.

 

وی ادامه داد: در خصوص ایران آقای بوش ابتدا راهبرد نظامی را پیشنهاد داد و قصد داشت افغانستان، عراق، سوریه و ملت‌های منطقه را درگیر کنند و در نهایت ایران را نیز به این موضوع بکشانند که به گفته خود وی 50 ملیارد دلار در افغانستان هزینه کرد اما موفق نبود.

 

این مفسر مسائل سیاسی توضیح داد: هدف اوباما، نداشتن قدرت هسته‌ای ایران و از بین بردن نقش ایران در خاورمیانه بود و استراتژیی که در این راه در پیش گرفتند تاثیرگذاری بالا در افکار مسوولان و مدیران این کشور بود تا جایی که مسوولی بگوید حتی آب خوردن ما هم به موضوع هسته‌ای وصل است و این نشان می‌داد که توانسته اند تاثیری که می‌خواستند را بگذارند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب یادآور شد: یکی از رسالت‌های سپاه این است که بررسی کنند دشمن به دنبال چیست و مردم را در خصوص آن آگاه نمایند.

حجت الاسلام سعیدی با یادآوری اندیشه ترامپ مطرح کرد: ترامپ می‌گوید که ارکان قدرت ایران اسلامی ۴ چیز است که اگر آن‌ها را بگیریم جمهوری اسلامی را خلع سلاح کرده ایم، انسجام ملی، رهبر و پیروی مردم از ولی امر، جوهره انقلابی گری، استقامت و عدم هراس از دشمن و نهایتا اعتماد به نفس و مدیریت جهادی، رکن بعدی قدرت منطقه‌ای و نفوذ در منطقه، رکن سوم قدرت دفاعی و ظرفیت‌های آفندی و پدافندی و رکن چهارم قدرت انرژی ما است که متشکل از نفت و گاز است و دشمن تلاش می‌کند تا این قدرت را به صفر برساند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر ملت و مسوولان توجیه نباشند باید دست گدایی به سوی آمریکا دراز کنند، در این زمینه با دو موضوع فتنه نرم و فتنه سرد رو به رو هستیم، فتنه منشا داخلی دارد و یک منشا خارجی، البته فتنه نرم سر و کاری هم  با احساسات و اندیشه افراد دارد.

 

حجت الاسلام سعیدی با تشریح روند این فتنه گفت: فتنه نیازمند دو زمینه داخلی و خارجی است، هم اکنون آمریکا با فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های تشدید شوند دارد به عنوان یک حربه فشار استفاده می‌کند.

 

وی افزود: اقدام همزمان دیگر عملیات روانی است که طی آن انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند، مثل کاری که در خصوص شوروی کردند، تحریک انواع شکل‌های نارضایتی، ایجاد اغتشاش، و تشدید اختلافات و نیز یک ائتلافق منطقه‌ای علیه ایران که آمریکا به دنبال آن بود که شکل نگرفت.

 

ایحاد نارضایتی به وسیله جنگ روانی، حربه دشمن برای ایجاد فتنه

 

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: آمریکا می‌خواهد یک ضرورت ایجاد کند تا ایران اسلامی از مواضع خود عقب نشینی نماید. گاهی این ضرورت‌ها واقعی و در اکثر مواقع ساختگی است که اگر مردم توجه نداشته باشند می‌تواند نظام را به عقب نشینی وادار کند مثل اتفاقی که در جنگ صفین افتاد! قرآن‌ها را به روی نیزه زدند و یک عده افراد ساده اندیشه و البته دشمن گرا حرف امام را زمین گذاشتند.

 

وی با اشاره به برخی از این دسیسه‌ها و شبهه افکنی‌ها مطرح کرد: گا‌ها می‌شنویم که برخی‌ها می‌گویند ما چرا در سوریه حضور داریم و چرا آنجا می‌جنگیم؟ باید گفت که ما در سوریه چندین هدف بزرگ داشتیم: دفاع از حریم آل الله، جلوگیری از حذف مقاومت در منطقه، جلوگیری از تجزیه سوریه و عراق، دفع شرورترین افراد تاریخ و البته تدبیر و هنر رهبر معظم انقلاب بود که توانست این اهداف بزرگ را محقق نماید.

 

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: برخی می‌خواهند این امر را القا کنند که ما توان مقابله با آمریکا را نداریم و از فضای مجازی به صورت ویژه برای جا انداختن این اندیشه بین مردم بهره می‌برند! می‌گویند که اگر از آمریکا تبعیت نکنیم با حمله نظامی رو به رو خواهیم شد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان خود تاکید کرد: این بسیج و سپاه است که باید این توطئه‌ها را بشناسد و با آگاه کردن مردم در برابر مشکلاتی که دشمن می‌خواهد ایجاد نماید مقابله کند، مرز ما با دشمن کاملا روشن است و با آگاهی بخشی می‌توان از این گردنه عبور کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار