معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که دغدغه ما در بحث دیالیز این است شیفت شب حذف شود، افزود: با توجه به مشکلاتی که بیماران دیالیزی دارند به دنبال آن هستیم که این مهم محقق شود تا کار این عزیزان در نوبت‌های صبح و عصر تمام شود که این موضوع اولویت ما در سال ۹۸ است.
کد خبر: ۷۳۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 28 April 2019

چهار پروژه بهداشتی درمانی در آبادان با حضور مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد. 

به گزارش"تابناک"؛ شکرالله سلمان زاده  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، با بیان اینکه این پروژه‌ها به مناسبت هفته سلامت به بهره‌برداری رسیده اند، اظهار کرد: هفته سلامت را غنیمت شمردیم و امروز در بیمارستان آیت‎‌اله طالقانی آبادان شاهد افتتاح دو پروژه تصویربرداری بسیار مجهز و پیشرفته هستیم.

وی افزود: یکی از این دو پروژه مرکز ام.‌آر.‌آی بیمارستان طالقانی بود که تا وزن ۱۵۹ کیلوگرم بیمار را پوشش می‌دهد و شاید این نقطه ضعف که در بسیاری از دستگاه‌های  وجود داشت و باعث می‌شد بیماران به اهواز مراجعه کنند به این ترتیب برطرف شد. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه دستگاه سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان طالقانی قابلیت تحمل  وزن ۲۰۰ کیلو گرم بیمار را دارد بیان کرد:امید واریم با استفاده از این دستگاه بهترین بهره برداری ها صورت گیرد و بهترین خدمات صورت گیرد و به مردم عزیز مان ارائه شود ضمن این که این دستگاه قادر به انجام  سی تی آنژو گرافی ام ار ای و تصویر برداری پیشرفته نیز است. 

وی افزود: مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان آیت‌اله طالقانی با هزینه  ۲۹ میلیارد ریال، مرکز ام‌آ.ر. آی این بیمارستان با هزینه ۹۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

سلمان زاده عنوان کرد: در آینده ای نزدیک بخش اورژانس شهید بهشتی و باز بخش پیشرفته بخش سوختگی بیمارستان شهید بهشتی و انشاءالله در اواخرسال جاری به یاری خدا بیمارستان پیشرفته  قلب خرمشهر  نیز بهره براری خواهد شد.

مرکز کنترل پایش و مراقبت‌های درمانی (mcmc) دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز امروز بهره‌‎برداری رسید. به وسیله این مرکز یک اتاق تمام اورژانس بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان کنترل می‌شود.

شهرام مقام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح این مرکز با هدف اصلی پایش درمانی توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی می باشد  و این مرکز با مانیتورینگ اداره می‌شود.

وی افزود: تمام بیمارستان‌های شهر توسط مانیتور این مرکز رصد می‌شوند و اگر جایی نیاز به اقدام درمانی باشد ولی خدای ناکرده سهل‌انگاری صورت گیرد یا نیاز به اقدام بهتر احساس شود، مرکز پایش ورود و با تماس با بیمارستان روند را اصلاح می‌کند.پایش بیماران واردشده به بیمارستان، اعزام بیماران از مراکز درمانی به بیمارستان، گرفتن پذیرش از وظایف مرکز کنترل پایش و مراقبت‌های درمانی می باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در کنار این مرکز پایگاه فوریت‌های شماره پنج شهری و مرکز آموزشی کارکنان فوریت‌های شهید کایدخورده و مرکز کنترل پایش و مراقبت‌های درمانی را دو میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و  اعتبار  راه اندازی پایگاه و مرکز آموزشی یادشده نیز ۳.۵ میلیارد ریال بوده است.

 

جعفر ربیهاوی در  این مرکز کلیه افراد ۳۰ تا ۵۹ سال مراقبت ادغام یافته سلامت میانسالان و غربالگری  سرطان شایع، سرطان پستان، سرطان سیرویک سرطان کولور کتان hpv انجام می‌شود.

وی گفت: در این مرکز جهت کلیه افراد بالای ۶۰ سال مراقبت ادغام یافته سلامت سالمندان و کلاس شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی و کلاس های آموزشی با موضوع تغذیه و تمرین بدنی ؛ استخوان مفاصل و حوادث بهداشت دهان و دندان زندگی شاداب برگزار میگردد.

حجت‌اله جانبی نیز در حاشیه افتتاح بخش دیالیز اروندکنار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶ دستگاه دیالیز در بخش اروندکنار فعال شد که کار مردم به شیفت عصر نکشد و مهم‌ترین دغدغه ما برای این حوزه در اروندکنار همین بود.

وی اضافه کرد: برنامه آتی ما توسعه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان است و به دنبال آن هستیم تا ۲۰ تخت دیگر به این بخش اضافه کنیم که در حال حاضر کار عمرانی آن آغاز شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که دغدغه ما در بحث دیالیز این است شیفت شب حذف شود، افزود: با توجه به مشکلاتی که بیماران دیالیزی دارند به دنبال آن هستیم که این مهم محقق شود تا کار این عزیزان در نوبت‌های صبح و عصر تمام شود که این موضوع اولویت ما در سال ۹۸ است.

جانبی اضافه کرد: بخش دیالیز اروندکنار در نوبت صبح ۱۲ نفر را پوشش می‌دهد و با این افتتاح فشار کاری از بیمارستان شهید بهشتی آبادان کاسته می‌شود.

وی همچنین از فعال بودن ۶۸ تخت دیالیز در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: از تعداد کل تخت‌های دیالیز، ۲۶ دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی آبادان، ۱۵ دستگاه در بیمارستان ولی‌عصر خرمشهر، ۱۱ دستگاه در بیمارستان معرفی زاده شادگان و ۶ دستگاه در اروند کنار است

همچنین مهدی شادنوش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:تنها چند کشور در دنیا توانایی ساخت این دستگاه پیشرفته را دارند که تاکنون به همت همین جوانان متخصص داخلی بیش از 100دستگاه دیالیز در کشور ساخته و فعال شدند.

وی افزود:تا خرداد سال جاری نیز 540 دستگاه دیالیز جدید داخلی که تمام تست های خود را فراتر از دستگاه های مشابه خارجی پس دادند در کشور تولید و به بهره‌برداری خواهند رسید.

شادنوش گفت:دستگاهی که در بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار مورد استفاده قرار گرفته، داخلی است.

وی به فعالیت 565 مرکز دیالیز در کشور اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 32هزار بیمار دیالیزی در کشور شناسایی شده اند و هر سال سه هزار بیمار به این تعداد اضافه می‌شود که به دنبال روش‌های جایگزین برای درمان بیماران دیالیزی هستیم.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود:مردم باید با پیشگیری به کمک تغییر سبک زندگی، از ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و فشار خون مصون بمانند.

وی به فعالیت 18 مرکز پیوند عضو در کشور اشاره کرد و افزود: 25تا 27هزار نفر در فهرست پیوند عضو در کشور وجود دارد که هشت هزار و 600 نفر آنها متقاضی پیوند کلیه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار