معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امروز ارتقاء کرامت و منزلت فرهنگی جامعه توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد بنابراین معلمان باید در زمینه توسعه فرهنگی جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۷۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 28 April 2019
معلمان برای توسعه فرهنگی جامعه تلاش کنند/ تجلیل از منتخبین هشتمین جشنواره نوجوان سالم آذربایجان‌غربی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی مصطفوی امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مقام معظم رهبری جوانان را بازیگران نقش دوم انقلاب عنوان کردند و امروزجوانان در «گام دوم انقلاب» نقش اساسی و سرنوشت‌سازی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای معلم و دانش آموز گویای پیشتازی آنان در جامعه فرهنگی در همه عرصه‌ها است، افزود: امروز ارتقاء کرامت و منزلت فرهنگ جامعه، توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد بنابراین معلمان باید در زمینه توسعه فرهنگی جامعه تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن‌را مهمترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می‌دانند و معلمان در ارتقا اعتماد ملی و مشارکت اجتماعی در جامعه نقش ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص دارد، تربیت حرفه‌ای و تخصصی افراد جامعه یعنی آماده کردن آنان برای جذب در نیروی کار، بدین ترتیب آموزش و پرورش نقش مهمی در گزینش و تخصیص افراد به مقامات و مشاغل اجتماعی ایفا می‌کند.

مصطفوی توجه به سرمایه اجتماعی مانند سرمایه فیزیکی را ضروری دانست و افزود: در جامعه‌هایی که سرمایه اجتماعی ضعیفی داشته باشند، نمی‌توان شاهد پیشرفت بود، پیشرفت جوامع و حرکت رو به جلوی آنها مستلزم وجود میزان قابل قبولی سرمایه اجتماعی در جامعه است و بنابراین توجه به سرمایه اجتماعی مانند سرمایه فیزیکی در کشور ضرورت دارد.

امروز یکی از آفت‌های جامعه انحراف از دوران کودکی و اقتضائات آن است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم آذربایجان غربی اظهار کرد: سرمنشا شش ساحت تربیتی که در سند تحول وجود دارند، از فرمایشات رهبری است که رویکردش رسیدن فرد به یک زندگی توام با آرامش و آسایش و حیات طیبه است.

ابراهیم محمدی افزود: اگر ما به عنوان تنها نهاد متولی تعلیم تربیت رسمی و عمومی کشور بتوانیم این شش ساحت تربیتی را در محیط‌های آموزشی و یادگیری ارائه کنیم تربیتی سالم در آن محیط را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به دوره‌های زندگی انسان از قول ائمه بیان کرد: امروز یکی از آفت‌های جامعه انحراف از دوران کودکی و اقتضائات آن است که باید مسؤولان فرهنگی و تربیتی به جد ورود پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۱۰ چرخش تحول آفرین در آموزش و پرورش داریم که چرخش از یک نهاد آموزشی صرف به نهادی تربیتی از مهمترین این چرخش‌ها است.

محمدی با اشاره به تاثیرگذاری عوامل شخصی، اجتماعی و روانی بر کودکان اظهارکرد: باید متولیان امر این سه عامل شخصی، اجتماعی و روانی را به شکل هملگرایانه مدیریت کرد تا کودکان و نو جوانان ما بتوانند به بهترین شکل تربیت یابند.

وی به برگزاری جشنواره نوجوان سالم اشاه کرد و افزود: هفت هزار و 322 اثر در جشنواره ششم و 11 هزار و500 اثر در جشنواره هفتم و امسال ۱۳ هزار و ۸۵۰ اثر به دبیرخانه رسیده که از این تعداد ۹۶۰ اثر برگزیده به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هدف از برگزاری این جشنواره را منتج از اسناد بالادستی آموزش و پرورش و ساحت‌های شش‌گانه تربیتی تعریف شده عنوان کرد و افزود: از اهداف جشنواره این است که نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دل این نهاد توسعه یابد.

 به گزارش فارس، در اختتامیه این جشنوراه از ۱۴۰ نفر برگزیده هشتمین جشنواره نوجوان سالم آذربایجان‌غربی با حضور معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار