مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: از چهارم فروردین ماه امسال تاکنون به بیش از ۲۵۵ هزار نفر امدادرسانی کردیم و بیش از ۱۵۴ هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان موقت شدند.
کد خبر: ۷۳۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 29 April 2019

علی خدادادی ظهر امروز دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت ستاد بحران خوزستان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از زمان شروع بارندگی‌های شدید و سیلاب در چهارم فروردین هماهنگی‌های لازم برای اسکان اضطراری بیش از یکصد هزار نفر از سیل زدگان با دستگاه‌های مرتبط به عمل آمد.

وی افزود: این هماهنگی‌ها شامل مدارسی بود که قبلاً میزبان مهمانان و مسافران نوروزی بودند، سالن‌های ورزشی که شرایط مناسبی داشتند، اردوگاه‌های راهیان نور و دانشگاه پیام نور بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در مرحله اول با برپایی ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری، سیل زدگان روستاها و شهرهای پایین دست رودخانه‌های کرخه و دز را اسکان دادیم.

خدادادی با اشاره به آمار تعداد روستاهای آب گرفته و سیل زده، گفت: بیش از ۱۰۵ روستای حاشیه غربی و شرقی رودخانه‌های دز و کرخه دچار آبگرفتگی و ۷۳ روستا دچار سیلاب شدند که برخی روستاها مسیر ارتباطی شأن قطع شده بود و یا دچار آبگرفتگی شده بودند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم که موج دوم بحث تخلیه شهرهای سوسنگرد، بستان و رفیع مطرح شد، آماده پذیرش یکصد هزار سیل زده دیگر بودیم که با تمهیداتی که اندیشیده شد و با رهاسازی آب مشکلات این شهرها حل شد و کماکان در همان اردوگاه‌ها میزبان همان تعداد سیل زدگان قبلی بودیم و جمعیت سیل زدگان ساکن اردوگاه‌های اسکان اضطراری ثابت ماند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به کمک‌های اهدایی و ارسالی مردم کشور به سیل زدگان استان، یادآور شد: در این مدت کمک‌های ارسالی مردم سایر استان‌های کشور را داشتیم که در یک جمله می‌توان گفت که مردم ایران خوزستان را تنها نگذاشتند و نیازهای ما را به خوبی تأمین کردند.

خدادادی ادامه داد: در سیلاب اخیر شاهد بروز یک همبستگی ملی بودیم که ما را به یاد دوران دفاع مقدس انداخت.

وی گفت: در این مدت ما ۶۰۴ سورتی پرواز به مدت ۳۲۷ ساعت داشتیم که ۱۴۸۵ نفر را و بیش از ۱۵۸ هزار از افراد در معرض خطر سیل را با بالگرد انتقال دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: همچنین ۶۶۸۰ نفر از افراد در معرض خطر سیل را به نقاط امن منتقل کردیم که از این تعداد، ۱۰۰ نفر در معرض خطر جدی سیلاب بودند که زنان باردار، کودکان و سالمندان در میان آنها حضور داشتند.

خدادادی بیان کرد: از چهارم فروردین ماه امسال تاکنون به بیش از ۲۵۵ هزار نفر امدادرسانی کردیم و بیش از ۱۵۴ هزار نفر نیز به صورت اضطراری در ۹۱ اردوگاه موقت اسکان داده شدند.

وی با اشاره به بازگشت برخی سیل زدگان استان به شهرها و روستاهای خود، گفت: با بازگشت برخی سیل زدگان به مناطق خود تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری هلال احمر از ۹۱ به ۳۲ اردوگاه کاهش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: همچنین تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر و تیم‌های ارزیابی جمعیت‌های هلال احمر ملی و صلیب سرخ برخی کشورها نظیر کویت، قطر و آلمان پس از سیلاب در مناطق سیل زده حضور یافتند.

خدادادی عنوان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی توسط مردم برای سیل زدگان توسط هلال‌احمر جمع آوری شده است که با برنامه ریزی جمعیت هلال‌احمر کشور برای رفع نیازهای سیل زدگان هزینه می‌شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار