مدیرکل حفظ آثار مازندران اعلام کرد
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مراسم گرامی‌داشت «اردیبهشت مقاومت» که امسال سومین سال برگزاری آن است، در شهرستان سیل زده سیمرغ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 30 April 2019

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مراسم گرامی‌داشت «اردیبهشت مقاومت» که امسال سومین سال برگزاری آن است، در شهرستان سیل زده سیمرغ برگزار می‌شود.
سردار عبدالله ملکی در جمع رئیس و روسای ادارات شهرستان گلوگاه از برگزاری مراسم گرامی‌داشت اردیبهشت مقاومت در مازندران خبر داد و گفت: مراسم گرامی‌داشت اردیبهشت مقاومت در تقویم فرهنگی استان مازندران جهت گرامی‌داشت حماسه عاشورایی فرزندان مازندران، ثبت شده است که این گرامی‌داشت دوازدهم اردیبهشت ماه در شهرستان «سیمرغ» برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود این مراسم طی هماهنگی‌های استانی که صورت پذیرفته بود در ۱۲ اردیبهشت ماه در شهرستان آمل برگزار شود ولی با توجه به حادثه سیل اخیر متولیان برگزاری مراسم تصمیم گرفتند این مراسم را با رویکرد جدید در شهرستان سیمرغ برگزار کنند که این رویداد در 42 گروه جهادی قوی از اقصی نقاط استان مازندران مزین به نام شهدای مدافع حرم هستند که این گروه‌های جهادی به کمک سیل‌زدگان و آسیب دیدگان این حادثه ناگوار می‌شتابند تا پرچم مقاومت و ایثار همیشه تاریخ در این سرزمین شهیدپرور برافراشته بماند و حماسه همدلی را رقم بزنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: مردم با ایمان استان مازندران که تجربه موفق هشت سال دفاع مقدس و مخصوصا بازسازی شهر سوسنگرد را در کارنامه درخشان خود دارند، همواره در عرصه‌های مختلف پیشگام و بیش از همه یار و یاور درماندگان بودند و اوج این همدلی خود را از وحدت و همدلی، در حادثه سیل اخیر مازندران و استان‌های دیگر به نمایش گذاشتند.

وی گفت: بزرگترین مرکز گردشگری دفاع مقدس در شهرستان ساری در حال احداث است،‌ فاز اول این مرکز سال 96 افتتاح شده بود که با تکمیل شدن آن به یکی از بهترین مکان گردشگری دفاع مقدس تبدیل خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: در این مکان عملیات والفجر هشت بازسازی و معرفی می‌شود و همچنین مکانی همانند یادمان هفت‌تپه به وسعت دو هکتار در این مرکز گردشگری در حال احداث است که بخش اعظم آن ساخته و بحث محتوایی آن باقی مانده است.

ملکی عنوان کرد: این مجموعه فرهنگی 60 هکتار وسعت دارد که تا کنون24 میلیاد تومان در آن هزینه شده است که این مجموعه نیازمند تخصیص بودجه است تا فاز دوم آن آغاز شود.

وی در پایان از ایجاد یک پروژه نیز تحت عنوان «مازندران در تاریخ» خبر داد و گفت: در این پروژه از ایجاد حکومت علویان تا نقش مردم مازندران در هشت سال دفاع قدس، قرار است در یک مجموعه خوب تحت عنوان «مازندران در تاریخ» ایجاد شود.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار