رئیس هیات فوتبال استان یزد با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی توسط تیم ها و باشگاه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، اظهار کرد: تدوین تقویم فرهنگی در کنار تقویم اجرایی مسابقات لازم است و باید در سال 1398 به آن عنایت ویژه ای بشود.
کد خبر: ۷۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 01 May 2019

عبدالرضا دستا در جلسه هیات فوتبال استان به اهمیت پیگیری فعالیت های فرهنگی در این رشته با همکاری هیات شهرستان ها و باشگاه ها تاکید کرد و افزود: اگر برنامه های فرهنگی به جدیت در فوتبال نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی با اشاره به اینکه از مسائل مورد تاکید فدراسیون برای استان ها، توجه به مسائل فرهنگی و برنامه ریزی برای اجرای آن در کنار مسائل اجرایی و برگزاری مسابقات است، بر پیگیری آن توسط کمیته های این هیات تاکید کرد.
رئیس هیات فوتبال استان ابراز امیدواری کرد که با همکاری هیات شهرستان ها، کمیته های هیات و باشگاه ها در سال جاری بیش از گذشته فعالیت های فرهنگی در یک برنامه مدون تدوین و دقیق اجرا شود.
دستا با اشاره به اینکه زیر ساخت های خوبی در فوتبال استان شامل زمین، استعداد و مربیان و داوران خوبی وجود دارد، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در کنار فعالیت های فرهنگی برای توسعه این رشته و ارتقای جایگاه آن در کشور استفاده کرد.
رئیس هیات فوتبال استان یزد به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم 1398، سال رونق فوتبال و حضور فعال تیم های استان در لیگ های کشور باشیم.
دستا به اهمیت ارتباط هیات فوتبال با اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی و همدلی خوبی بین این 2 مجموعه استان وجود دارد که باید از فرصت موجود برای خدمت به جامعه هدف و ارتقای این رشته جذاب و پرمخاطب استفاده کرد.
وی، برنامه محوری، رعایت دقیق مقررات و آئین نامه ها، توجه به آموزش، استعدادیابی، برگزاری مسابقات طبق آئین نامه اجرایی ، تکریم پیشکسوتان و همچنین نظارت و ساماندهی مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را مورد تاکید قرار داد.

**ضرورت توجه به مسائل فرهنگی
همچنین به گفته دبیر هیات فوتبال استان یزد ، توجه به مسائل فرهنگی در کنار برنامه های آموزشی و ارتقا داوران و مربیان و تقویم اجرایی برگزاری مسابقات باید جدی گرفته شود.
صادق شاکری با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در فوتبال استان وجود دارد، بر همکاری جامعه هدف برای رسیدن به جایگاه مناسب در کشور تاکید کرد.
وی رعایت مقررات، برگزاری مسابقات در تمام رده های سنی در راستای تقویم اجرایی، انجام فعالیت های فرهنگی، تقویت هیات شهرستان ها و تعامل با سایر مراکز ورزشی و فرهنگی را مورد تاکید قرار دارد.

**برگزاری مسابقات بانوان
همچنین نایب رئیس هیات فوتبال استان یزد در امور بانوان گفت: برگزاری مسابقات فوتسال بانوان در چارچوب لیگ با همکاری هیات های شهرستان ها و مشارکت تیم ها محور برنامه های امسال است.
نجمه رنجبر افزود: استعداد های خوبی در بین بانوان یزدی برای حضور در فوتبال و فوتسال وجود دارد، امیدواریم همانند سال گذشته رقابت ها در قالب لیگ برگزار شود .
وی توجه به فوتسال بانوان و همکاری هیات شهرستان ها در معرفی نایب رئیس در امور بانوان را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

**توجه به فوتبال پایه
همچنین مسئول کمیته فنی هیات فوتبال استان یزد مهمترین و بهترین راه برای توسعه این رشته را توجه به فوتبال پایه و حرکت در چارچوب تقویم اجرایی و همدلی ذکر کرد.
حسین رضایی افزود: همکاری تمام کمیته ها، برنامه محوری، رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی و توجه به مدارس فوتبال پایه نقش مهمی در توسعه علمی و عملی این رشته دارد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت و ارتقای جایگاه فوتبال استان در کشور باید با همدلی و رعایت دقیق مقررات حرکت کرد و از تمام ظرفیت ها بنحو مناسب بهره گرفت.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395 با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ کشور و 110 تیم در لیگ استانی حضور دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار