سومین روز بازی های هفته بیست‌ و هشتم لیگ برتر فردا جمعه با بازی نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان در استادیوم شهید وطنی قائمشهر از ساعت 17 آغاز می شود تا نساجی مقابل تیمی که از همه نظر با آن در جدول برابر است، برای کسب یک پله بالاتر رقابت کند.
کد خبر: ۷۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ 03 May 2019

سومین روز بازی های هفته بیست‌ و هشتم لیگ برتر فردا جمعه با بازی نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان در استادیوم شهید وطنی قائمشهر از ساعت 17 آغاز می شود تا نساجی مقابل تیمی که از همه نظر با آن در جدول برابر است، برای کسب یک پله بالاتر رقابت کند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر که دیروز با حساس ترین دیدار این هفته لیگ یعنی بازی تراکتورسازی - پرسپولیس آغاز شد ، فردا با برگزاری چهار دیدار ادامه می یابد ، دیدارهایی که که در یکی از آنها دو تیمِ مطمئن از باقی ماندن در جدول باید به مصاف یکدیگر بروند؛ یکی از شمال و دیگری از جنوب.
سرخپوشان نساجی در واقع فردا باید در خانه خود مقابل برزیلی های ایران قرار بگیرند. صنعت نفت آبادان در جدول رده بندی فقط یک پله بالاتر از نساجی قرار دارد، آن هم نه به خاطر امتیاز بیشتر یا حتی تفاضل گل ، بلکه به دلیل گل های زده بیشتری که به نام خود ثبت کرده است.
** دو کفه هم وزن ترازوی امتیازات
رقابت فردای نساجی با صنعت نفت از یک نظر می تواند خاص ترین رقابت این هفته و شاید هم یکی از خاص ترین رقابت های این فصل باشد ، چرا که دو تیم پس از 27 بازی ، در ایستگاه بیست و هشتم با شرایطی کاملا برابر به یکدیگر رسیده اند تا پیش از پایان فصل در یک فینال مختص به خودشان رو به روی هم قرار بگیرند.
صنعت نفت آبادان رتبه دهم جدول را در اختیار دارد و نساجی مازندران در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. هر دو تیم 27 بازی در لیگ هیجدهم انجام دادند و در امتیازاتی که توانستند تا اینجای لیگ کسب کنند روی عدد 30 با هم برابر هستند.
شکل امتیاز گرفتن دو تیم در بازی ها هم یکسان بوده است ؛ هر دو تیم 5 بار مقابل حریفان خود پیروز شدند و 15 بار در لیگ برتر بازی های خود را با نتیجه تساوی به پایان رساندند. با این حساب طبیعتا تعداد شکست های دو تیم هم برابر است. هم صنعت نفت و هم نساجی در لیگ امسال 7 شکست را تجربه کردند. شرایط دو تیم در تفاضل گل هم یکسان است. تفاضل گل هر دو تیم منفی 3 است. بازی رو در روی دو تیم در هفته سیزدهم لیگ برتر نیز با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید. تنها آیتم باقی مانده برای بالاتر قرار گرفتن در جدول ، تعداد گل های زده بیشتر است که در این بخش صنعت نفت با 3 گل بیشتر از نساجی، 26 گل زده دارد و به همین دلیل در جدول بالاتر قرار گرفته است.
این آمارها نشان می دهند که دیدار فردای نساجی و صنعت نفت آبادان تقابل دو تیم کاملا برابر با یکدیگر است ، اما آن چه که این برابری و توازن را به هم می زند، جوِ خاص استادیوم شهید وطنی است که به سود نساجی کفه ترازو را سنگین می کند و این فرصت را در اختیار شاگردان جلالی می گذارد که از رقیب آبادانی خود در هفته بیست و هشتم عبور کنند.
** رقابت در بی خیالی
ششمین دیدار این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران همچنین در شرایطی برگزار می شود که هیچ کدام بابت سقوط نگران نیستند و برای کسب سهمیه آسیایی هم موقعیتی ندارند که بازی را برایشان دشوار و حساس کند. بنابراین با خیال راحت برای ششمین بار مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
دو تیم تا کنون پنج بار به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل این دیدارها کسب 3 تساوی یک پیروزی برای نساجی و یک پیروزی برای صنعت نفت بود. نکته قابل توجه در مصاف های دو تیم این که هر 3 تساوی دو تیم در آبادان به دست آمد و 2 بازی دو تیم در قائمشهر با برد یکی از آن ها همراه بود. یک بار نساجی 2 بر صفر در قائمشهر از صنعت نفت بازی را برد و یک بار هم صنعت نفت در استادیوم وطنی میزبان خود را با نتیجه سنگین 4 بر 1 شکست داد.
صنعت نفت که تا چند هفته پیش احتمال سقوطش به لیگ دسته یک نیز وجود داشت، در 3 هفته پیاپی توانست با کسب 3 پیروزی مقابل تیم های جنوبی لیگ برتر ، بقایش را در لیگ برای دوره بعدی تضمین کند و حالا با فراغ خاطر و البته روحیه ای قوی به قائمشهر آمده تا فصل را با کسب نتایج خوب به پایان برساند.
این تیم پس از شکست مقابل تراکتورسازی در هفته بیست و چهارم، ابتدا در هفته بیست و پنجم پارس جنوبی جم را در یک دیدار خانگی با یک گل شکست داد. هفته بیست و ششم را با پیروزی خارج از خانه و پر گل 4 بر 1 مقابل تیم هم استانی یعنی فولاد خوزستان پشت سر گذاشت و هفته گذشته هم در زمین خانگی خود، دیگر تیم خوزستانی یعنی نفت مسجد سلیمان را با نتیجه 3 بر 1 شکست داد تا در 3 هفته 8 گل به ثمر برساند و با کسب 9 امتیاز حالا هم امتیاز با نساجی یک پله بالاتر از این تیم قرار داشته باشد.
** دیوار محکم دفاعی مقابل خط حمله برزیلی
این آمارها نشان می دهند که صنعت نفت در 3 هفته اخیر خط حمله ای خطرناک داشته و گلزن ترین تیم هفته های 25، 26 و 27 لیگ برتر بود. بنابراین احتمال خطرناک ظاهر شدن همین خط حمله در قائمشهر وجود دارد.
در مقابل این خط حمله خط دفاع خوب نساجی قرار دارد که در چند هفته اخیر یکی از محکم ترین خطوط دفاعی لیگ برتر بود ، دفاعی که در سال جدید فقط یک گل دریافت کرده و از تمام تیم های لیگ برتر در سال 1398 آمار دفاعی بهتری دارد.
همین وضعیت دو تیم در خط حمله و دفاع جذابیت بازی فردای نمایندگان پرطرفدار و خاصِ شمال و جنوب ایران در لیگ برتر را بیشتر می کند.
دیدار نساجی و صنعت نفت به نوعی یک بازی 6 امتیازی محسوب می شود و می تواند جایگاه تیم برنده را در جدول بهبود دهد و یک رقمی کند. شرایط جدول به گونه ای است که برنده دیدار نساجی - صنعت نفت می تواند تا رتبه هشتم جدول هم صعود کند.
با تساوی پنجشنبه شب (امشب) فولاد خوزستان و پیکان ، فولاد 33 امتیازی شد و در رده هشتم جدول ماند. پیکان هم به امتیاز 32 رسید و همچنان تیم نهم جدول است. با این حساب هر کدام از دو تیم 30 امتیازی صنعت نفت و نساجی در صورت پیروز شدن به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد می‌ توانند رتبه هشتم را در اختیار بگیرند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار