استاندار خوزستان گفت: نقش پدری آیت الله موسوی جزایری برای استان و همتی والا در زمینه‌های مختلف و ایجاد عتدال در میان گروه های مختلف سیاسی و قومی بر هیچکس پوشیده نیست.
کد خبر: ۷۴۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 02 May 2019

 

باید فاصله طبقاتی در خوزستان را به صفر برسانیم/ نقش آیت الله موسوی جزایری برای خوزستان بر کسی پوشیده نیست

مراسم آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز از ساعت 10 امروز در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز آغاز شد.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی اظهار کرد: نقش آیت‌الله موسوی جزایری در استان در طول این چهل سال بر کسی پوشیده نیست و او به نوعی شناسنامه و کارنامه عملکرد انقلاب در استان خوزستان است. آیت‌الله موسوی‌جزایری شخصیت کم نظیری است و با توجه به توان، همدلی و همراهی که ایجاد کردند و همچنین نقش پدرانه ای که در استان داشتند، همتی که در مسائل مختلف به خرج دادند، اعتدالی که در میان گروه های مختلف سیاسی و قومی داشتند و تلاش‌شان برای موازنه و روان کردن حرکت خدمتگزاری در استان، بر کسی پوشیده نیست. 
  
وی افزود: همچنین همت و تلاش ایشان برای گسترش حوزه‌های علمیه و بسط فرهنگ علوی و تلاش وی برای ایجاد همدلی، وحدت و انسجام در استان، همگی بر کسی پوشیده نیست. خدا را شکر با عنایت مقام معظم رهبری و با حکم و تاکید ایشان، حضور آیت‌الله موسوی‌جزایری در خوزستان مایه دلگرمی ما است تا همچنان بتوانیم از فیوضات این سرور گرامی استفاده کنیم و بهره‌مند شویم. 
  
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امامت جمعه اهواز، گفت: حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نیز از قبل و زمانی که در خرمشهر تشریف داشتند، توفیق خدمت به او را داشته‌ایم. زهد و پارسایی و همچنین خدمتگزاری به محرومین همیشه سرلوحه کار ایشان بوده است. تلاش، بی ریایی و افتادگی او برای خدمت به مردم، زبانزد بوده است و ان‌شاءالله بتوانیم از وجود بابرکت ایشان نیز استفاده لازم را ببریم و امیدوارم بتوانیم در خدمت منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، در کنار سایر ارکان حاکمیتی و اداری در مسیر توسعه و پیشرفت استان گام برداریم. 
  
وی خاطرنشان‌کرد: قبول این مسوولیت و زحمت را به حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد تبریک عرض ‌می کنم. این مسوولیت در حالی که واقعا زحمت است، اما  آن را فرصت مغتنم برای خدمت بیشتر و حرکت در مسیر الله و خدمت به محرومین می‌دانم. برای این برادر عزیز و خالص آرزوی موفقیت دارم. واقعا تلاش‌ها و پیگپیری‌های حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد برای حل امور شهرستان و استان در طول مدت تصدی که خدمت ایشان بوده ام، تمام‌قد و شبانه روز بوده است. امیدوارم استان بتواند بهره لازم را از وجود مبارک هر دو بزرگوار و همچنین سایر علمای عزیز ببرد و بتوانیم با ظرفیت بیشتر و همچنین تلاش، همراهی و همدلی بیشتر، شرایط استان را بهتر کنیم. 
  
شریعتی گفت: استان خوزستان مشکلات زیادی را بر خود دیده است. از هشت سال دفاع مقدس تا سیل اخیر که خوشبختانه با همدلی، همراهی و وحدت تمام آحاد جامعه از مردم که در رأس آن هستند و همچنین سایر نهادهای حاکمیتی و دولتی به تدریج بر این سیل فائق آمدیم که در این زمینه نقش ائمه جمعه در شهرستان‌ها بر کسی پوشیده نیست. در این مدت تلاش‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری، حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایش به ما امید می‌داد و برای ما یک دلگرمی بود. 
  
وی افزود: حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نیز در مناطق سیل‌زده و کمک‌رسانی به آن‌ها و همچنین تلاشش برای حمایت و همراهی در کارهای ما، امیدبخش بود و این‌ها برای استان مایه نعمت و مغتنم است. امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در راه خدمت به اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان اظهار کرد: آیت‌الله موسوی جزایری محور وحدت عشایر و اقوام و پرورش دهنده هزاران طلبه و نیروی ولایی هستند. ایشان به مدت نیم قرن با تدبیر و درایت خود وجود ارزشمند و مایه برکت برای استان بودند و همه ما قدردان ایشان هستیم.

امام جمعه آبادان گفت: حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده جدید ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز مجاهد انقلابی در عرصه‌های جنگ سخت و نرم هستند. روحیه مردمداری، پیگیری میدانی مشکلات، ساده‌زیستی و حساسیت نسبت به بیت‌المال از ویژگی‌های برجسته در حجت‌الاسلام موسوی‌فرد هستند.

پس از وی، قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آیت‌الله جزایری در شکست دشمن و جلوگیری از پیشروی ‌ ارتش بعث، عنوان کرد: ایشان مردم را برای مقابله با دشمن بسیج کرد و همواره محور وحدت و انسجام اقوام خوزستان بوده‌اند.

ساعدی گفت: حجت الاسلام موسوی فرد این مسؤولیت جدید را پذیرفت، در حالی که لباس خدمت را از سال‌های قبل  به تن کردند و روحیه انقلابی و تواضع او بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین از حجت‌الاسلام گلپایگانی خواست تا برای مردم خوزستان برنامه‌ای برای دیدار با مقام معظم رهبری در نظر بگیرند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد اظهار کرد: از مجموعه تعالیم اسلامی و سیره اولیا الهی اینگونه استفاده می‌شود که بعد از واجبات الهی، وسیله‌ای که انسان را به قرب الهی می‌رساند، خدمت خالصانه به خلق به خصوص خدمت به مؤمنان و صالحان است.

وی افزود: بهترین خدمت یک مسئول در نظام مقدس اسلامی، تلاش در حیطه مسئولیت واگذار شده به آن است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مردم عایله مدیران کشور هستند؛ معیشت، جان، مال، ناموس، و اعتقادات مردم باید غیرتمندانه صیانت شوند.

نماینده جدید ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در حادثه سیل اخیر که بخش زیادی از مردم خوزستان دچار این حادثه شدند، اگر خانواده یک مسئولان درگیر این موضوع باشد، چگونه آن مسئول برای رفع مشکل خانواده خود تلاش می‌کند؟ مسئولان باید نسبت به معاش و امنیت اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی غیرت نشان دهند و حریم مردم را از دست درازی غیر حفاظت کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولان خدوم و غیرتمندی که نسبت به تعدی گران حق مردم واکنش نشان می‌دهند کم نیستند. برای شکستن یک سد لازم نیست همه آن را یک جا منهدم کنند. اگر رخنه‌ای در گوشه‌ای ایجاد شده و به موقع مسدود نشود، می‌توان به شکاف و فروریزی تمام سد منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: از دشمن مستکبر دشمنی توقعی جز دشمنی در قالب تحریم اقتصادی، ترویج هنجارشکنی و قانون شکنی در جامعه نیست اما از کسانی که به عنوان مدیر لباس امانت داری مردم را می‌پوشند انتظار می‌رود در مقابل اخلال گران بازار، رانت خواران و کسانی که در جامعه رعب و وحشت ایجاد می‌کنند حساس باشند.

وی عنوان کرد: از رهبر معظم انقلاب برای اعتماد به بنده سرتاپا تقصیر و انتصاب به نمایندگی ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه تشکر و قدردانی می‌کنم و قدردان زحمات فقیه و وارسته آیت‌الله جزایری نیز هستم.

حجت الاسلام موسوی فرد در خصوص تعامل خود با مسئولان استانی گفت: معتقد هستم استان خوزستان با تمامی ظرفیت‌هایی که از آن بهره مند است، آنقدر می‌توان کار انجام داد که بشود فاصله طبقاتی ظالمانه را در سایه همدلی، همبستگی، اتحاد مسئولان، روحانیت، نخبگان و مردم استان به ویژه جوانان انقلابی به صفر رساند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: نظم و اهمیت به وقت برای بنده بسیار مهم است و بنده خادم و نوکر به عنوان مدیر و معین و یاور مسئولان خواهم بود اما اگر مسئولی وعده می‌دهد که کاری را انجام دهد تا زمانی که وعده نکرده هیچ اما وقتی وعده داد این حقیر به عنوان یک مطالبه‌گر از حقوق عامه مردم حمایت کرده و وارد عرصه میدان خواهم شد و تا حصول نتیجه آن امر را پیگیری می‌کنم.

وی گفت: سرباز نظام مقدس اسلامی و به ویژه مقام معظم رهبری هستم؛ بنده خادم و نوکر مردم به ویژه خانواده شهدا، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستم.

حجت الاسلام موسوی فرد برای خدمت رسانی به مردم در کنار مسئولان خواهم بود و بتوانیم در این استان که جای کار دارد، مدیریت جهادی داشته باشیم و همانطور که در قضیه سیل روحانیت معظم و همه نیروهای دولت، سپاه، ارتش، بسیج در کنار مردم بودند پس از آن نیز در کنار مردم خواهیم بود.

در ادامه آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: بیماری بر من مستولی شده بود و دیگر نمی توانستم به خوبی در نماز جمعه و جماعت حاضر شوم لذا اعلام کردم که این مسئولیت به فرد دیگری واگذار شود. البته بین ماندن در اهواز و رفتن به قم یا نجف هم تردید حاصل شد که به اصرار مردم و عشایر بنا بر این شد که بمانم. مقام معظم رهبری هم من را توصیه کردند که در اهواز سکونت داشته باشم. 
 
وی بیان کرد: احساس ضرورت کردیم و عده‌ای از طلاب استان خوزستان را که عمدتاً عرب زبان هستند، به نجف منتقل کردیم چون جریان‌هایی پیش آمده بود که در پی آن نظام اسلامی غریب بود و هدف ما از این کار این بود که صحنه را عوض کنیم. 
 
موسوی جزایری گفت: حوزه علمیه نجف که روزی همه فضلا و مراجع و استادان برجسته‌اش ایرانی بودند الان حدود 20 هزار طلبه از بیش از 20 کشور دنیا دارد که تعداد طلاب ایرانی آن کمی بیشتر از 100 نفر هستند. این تکلیفی است برعهده ما و اگر در حوزه علمیه نجف حضور پیدا نمی‌کردیم، نظام و انقلاب ما ضربه می خورد چون آنجا یک دروازه بین‌المللی است. 
 
رئیس حوزه های علمیه خوزستان گفت: براساس تکلیف تبلیغ انقلاب و نظام اسلامی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را در نجف راه‌اندازی کردیم که در آن 300، 400 طلبه مشغول به تحصیل است. طلاب بسیاری در نجف از نیجریه، آذربایجان، لبنان و... حضور دارند و این نیست که ما در چهارچوب زندگی خود بگنجیم و سر در جیب خود فرو ببریم، چه بخواهیم و چه نخواهیم ما جهانی هستیم. انقلابی را که امام خمینی(ره) پایه‌گذاری کرد و حضرت آیت‌الله خامنه ای، رهبری می‌کند فقط برای ایران نیست بلکه برای دنیا است. 
 
وی گفت: من از پیشنهاد دهندگان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد و موید ایشان بودم چون ایشان را متدین، انقلابی، مخلص، اصیل و پیگیر می‌دانم. دستور مقام معظم رهبری نصب العین همه ما است، رهبری به بنده تکلیف کردند که به ایشان کمک کنم. ان شاالله همه ما و هم‌استانی‌ها تکلیف داریم که به ایشان کمک کنیم و البته ایشان هم به ما کمک کنند چون اینطور نیست که ما مستغنی از کمک‌های ایشان باشیم. 
 
موسوی جزایری بیان کرد: وحدت غرورآفرین و حماسه ساز عشایر عرب و بختیاری و لر در خوزستان باعث ایجاد سربلندی برای ما و الگویی برای تمام کشور شده است و امیدوارم این نعمت روزبه روز بیشتر شود. هر کجا مشکلی داشتیم عشایر غیور ما لبیک گفتند و اولین حاضران در صحنه بودند. 
 

موسوی جزایری عنوان کرد: با هدف اینکه حوزه علمیه خوزستان به مرکزیت اهواز از تبادل علمی بیشتر در قم برخوردار شود مدنظر داریم که موسسه پژوهشی علمی آموزشی در قم به وجود بیاید. حوزه علمیه را به حدی باید ارتقا دهیم که نه تنها نیاز استان و کشور بلکه سراسر کشورهای عربی منطقه را تامین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار