معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تشریح کرد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از عملیات ضربتی این سازمان جهت بازگشایی محورهای ساحلی پس از سیلاب خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 03 May 2019

علیرضا عالیپور اظهار کرد: در پی وقوع سیلاب، 28 کیلومتر از جاده‌های ساحلی اهواز در بخش‌های مختلف از جمله زیرسازی، آسفالت، فضای سبز و نرده‌ها دچار خسارت شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: همچنین ۱۶ ایستگاه پمپاژ آب خام در شهرداری اهواز وجود دارد که تابلو برق آنها کاملا آسیب دیده و پمپ‌ها نیز رسوب گرفته است که در حال ترمیم یا ساخت مجدد و برپایی ایستگاه پمپاژ آب خام هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات گسترده و ضربتی در جاده‌های ساحلی برای بازسازی و بازگشایی سریعتر این مسیرها در چهار بخش حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: در بخش عمرانی در جاده‌های ساحلی اهواز که دچار شکاف شده یا زیرسازی جاده‌ها دچار آب‌شویی شده بود و از بین رفته‌اند، اقدامات وسیعی در حال انجام است‌ بحرانی‌ترین قسمت زیر پل چهارم از سمت غرب است که به طول ۲۵۰ متر و به عمق یک و نیم متر باند جاده برداشته شده است و برای بازسازی آن در حداقل زمان ممکن، ناچار هستیم حجم عملیات را با نرخ مصالح بالاتر و گران‌تر انجام دهیم.

عالیپور با بیان اینکه در نقاط دیگر جاده‌های ساحلی زیرسازی آسفالت به صورت لکه‌ای در حال ترمیم است، بیان کرد: در بخش دوم، عملیات روکش آسفالت در حال انجام است. با توجه به اینکه حدود ۳۵ روز جاده‌های ساحلی مسدود بودند بهترین فرصت برای لکه‌گیری، همسطح‌سازی و روکش مجدد آسفالت ایجاد شد زیرا یکی از مشکلات در شهر اهواز عدم مناسب بودن آسفالت است که بر اثر شکافت‌های فراوان، دچار پستی و بلندی زیادی شده است.

وی یکی از محوری‌ترین برنامه های امسال شهرداری اهواز را رفع چاله‌ها در سطوح آسفالت دانست و گفت: در این راستا جاده‌های ساحلی در اولویت قرار گرفته است. شهروندان با تردد از جاده ساحلی گستردگی حجم آسفالت و لکه‌گیری را مخصوصا در جاد‌ های ساحلی شرق و بخشی از غرب ملاحظه خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به عملیات بازسازی جاده‌های ساحلی در بخش سوم، تصریح کرد: زیرگذر پل سوم از ساحلی شرقی جنب پارک لاله، «خط القعر» و نقطه تخلیه مجاری فاضلاب به سمت رودخانه کارون بوده است که بر اثر بالا آمدن تراز رودخانه و محبوس شدن فاضلاب در این مدت، فاضلاب از لایه‌های زیر آسفالت منافذی پیدا کرده و به سطح آسفالت رسیده است.

وی افزود: بنابراین این نقطه به حوضچه بزرگ فاضلاب تبدیل شده بود که جمع‌آوری و بهسازی آن نسبت به نقاطی که تنها دچار آبگرفتگی است. سخت‌تر است. در این نقطه عملیات لجن‌برداری و تخلیه فاضلاب به وسیله ماشین‌آلات ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

عالیپور با بیان اینکه در این مدت به میزان ۱۰۰ هزار سرویس خاک جهت احداث سیل‌بند در سراسر محدوده و حریم قانونی اهواز عملیات خاکی انجام شده است، تصریح کرد: این عملیات در نوع خود بسیار بزرگ و بی‌نظیر بود. علیرغم وقوع سیل، آرامش بر شهر حاکم بود و نبابد این زحمات نادیده گرفته شود.

وی افزود: بنابراین برگرداندن شهر به حالت اولیه، تخلیه این حجم خاک سیل‌بندها و برگرداندن جاده‌های ساحلی به حالت اولیه از نظر زیرساخت عمرانی و هم از جهت تاسیسات برقی و آبی، کار هزینه‌بردار و پرزحمتی خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در بخش چهارم گسترده‌ترین بخش عملیات که جابه‌جایی خاکریز ها، شستشو و پاکسازی بلوارهای ساحلی است، توسط ۲ هزار نفر از عوامل خدماتی در حال انجام است. در حال حاضر بالغ بر ۸۵ درصد خاک موجود در جاده‌های ساحلی جمع‌آوری شده است.

عالیپور با بیان اینکه جاده‌های ساحلی در روز یکشنبه به صورت کامل بازگشایی می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر همه بلوارهای ساحلی به جز زیرگذر پل چهارم از غرب و زیرگذر پل سوم از شرق، در سایر مسیرها قابلیت تردد دارند. این دو مسیر نیز روز یکشنبه بازگشایی می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار