نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: دشمن روش های مختلف جنگ نرم و هوشمند را آغاز کرده که تقویت باورهای دینی می تواند به عنوان پادزهری برای خنثی کردن این توطئه های دشمن باشد.
کد خبر: ۷۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 06 May 2019

نشست خبری هفته بسیج سازندگی و هفته عقیدتی سیاسی با حضور حجت‌الاسلام رستگار، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سرهنگ حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر و مسوول بسیج سازندگی سپاه در دفتر خبرگزاری فارس اهواز برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی در این نشست ضمن تبریک هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: اگر ما در این 40 سال مقابل قدرت‌های دنیا ایستادیم، این مساله ناشی از پرورش‌های خوبی است که در آموزش و پرورش و مسجد دیده‌ایم. همچنین روز و هفته کارگر را به افراد خستگی‌ناپذیری که چرخه صنعت را به گردش در می‌آورند، تبریک می‌گویم.

وی در خصوص سیل اخیر خوزستان گفت: در این سیل کارشناسان آب دنیا می‌گفتند با بحرانی که کشور و به خصوص خوزستان را در بر گرفته است، بخشی از اهواز، حمیدیه و سوسنگرد باید غرق می‌شد و خود آن‌ها نیز متعجب بودند که چه اتفاقی افتاد؟ مردم دست به دست هم دادند و کار بزرگی کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اصل بحران بعد از سیل اتفاق می‌افتد و گروه‌های جهادی نیز مشکلات را در مناطق سیل‌زده دنبال می‌کنند. شما دیدید که یک سرهنگ ارتش خود را پلکان یک پیرزن کرد. ما به این کارهای زیبا که شما رسانه‌ها شکار می‌کنید و دشمن را زمین‌گیر می‌کند، بسیار نیاز داریم. بسیاری از اخبار کذبی که در فضای مجازی در داخل کشور و یا خبرگزاری‌های غربی منتشر می‌شود، تولیدات دشمنان است. باید آی‌پی‌های آن‌ها بررسی شود تا مشخص شود، چقدر از این اخبار متعلق به غرب است. 10 جانشین فرمانده کل سپاه در خوزستان با پنج نیروی زمینی، دریایی، هوایی، قدس و نیروی مقاومت یا همان سازمان بسیج و 9 استان معین، جلساتی برگزار می‌کردند. 

حاجتی تصریح کرد: در جریان سیل 150 اتوبوس برای جابجایی افراد استفاده شد. همچنین 311 شناور به خوزستان آمدند. بسیاری از افرادی که در این نیروها بودند، از نیروهای سُنی بودند که به کمک شیعیان آمدن که این نشانه مودت و وحدت است. همچنین پنج هلی‌کوپتر در فرودگاه اهواز وجود داشت و جایی که امکان دسترسی با قایق نبود، با هلی‌کوپتر خدمت‌رسانی می‌کردیم.

وی افزود: در حوزه مهندسی 493 دستگاه استفاده کردیم که در نوع خود بی‌نظیر بود. همچنین 753 دستگاه خودرو سنگین برای کمک به خوزستان آمدند. در جریان سیل 800 سرویس بهداشتی ظرف 48 تا 72 ساعت ساخته شدند. تنها در حوزه ما بیش از یک میلیون و 500 هزار گونی استفاده شد. 150 هزار سرویس خاک نیز انجام شد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: 10 سالن ورزشی ما در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت. بیش از 17 هزار و 700 نیروی جهادی داشتیم که در قالب 722 گروه، کار خدمت‌رسانی را انجام می‌دادند. همچنین بیش از 17 پادگان را برای کمک در نظر گرفته بودیم و بیش از 1780 پرواز نیز در این ایام انجام شد.80 موکب خوزستانی در مناطق سیل‌زده خدمت‌رسانی می‌کردند، همچنین 68 موکب از سایر استان‌ها به خوزستان آمدند که روزانه 120 هزار پرس غذا پخت می‌کردند. هنوز هم برخی از این موکب‌ها در خوزستان حضور دارند.

حاجتی خاطرنشان‌کرد: در حوزه بسیج سازندگی در مجموع یک هزار و 578 پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 16 میلیارد تومان تعریف شد. همچنین 16 هزار و 750 پروژه غیرعمرانی برای امسال در نظر گرفته‌ایم. احداث مرکز مددجویان کمیته امداد یکی از پروژه‌های عمرانی ما بود که تاکنون کلید 210 واحد را تحویل داده‌ایم. هر ساله تعدادی واحد برای ما تعریف می‌شود.

وی گفت: ساخت 10 مورد پل روستایی، احداث 40 سرویس بهداشتی و حمام برای روستاهایی که از این نظر مشکل داشتند و بازسازی مزار شهدا بخش دیگری از برنامه‌های ما هستند. ساخت مدرسه یک کلاسه احمد فداله از دیگر پروژه‌های انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: تهیه و توزیع 260 مورد جهیزیه، خرید و توزیع بیش از 4500 بسته سبد معیشتی و بیش از 1500 مورد لوازم ورزشی و همچنین توزیع دو هزار بسته مواد غذایی، از اقدامات ما در حوزه غیرعمرانی بود. 

حاجتی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیش از 95 درصد از وام‌هایی که به ما اعلام شده بود را محقق کردیم و حدود چهار میلیارد تومان را توانستیم واگذار کنیم. بیش از 334 نفر وام دریافت کردند و در حال دنبال کردن پروسه‌های خود هستند.

وی افزود: در حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز در دو مرحله شش ماهه در 28 ناحیه 448 صندوق در شهرستان‌ها افتتاح شد. بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان در مجموع در این صندوق‌ها توسط مردم جمع‌آوری شد که از این مقدار 700 میلیون تومان به مردم وام داده شده است و بیشتر برای اقتصاد و اشتغال در روستاها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در همان مسیری که زمان تشکیل آن در نظر گرفته بود حرکت می‌کند، گفت: اتفاقی که در حوزه بسیج سازندگی می‌افتد، همان چیزی است که همه دنبالش هستند و آن این است که بتوانیم مشکلات روستاها را به شکل مناسبی حل کنیم.

سرهنگ بهرام ممبینی، مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان، ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای مطالبه رهبری و در جهت محرومیت‌زدایی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طراحی و تشکیل شد که از سال 1379 تا به امروز توانسته اقدامات موثر بیشماری را انجام دهد.

وی افزود: در سال جاری افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط ریاست سپاه را در دستورکار خود داریم و 313جهادگر را به نیت 313یار امام زمان(عج) و در یک اردوی یک روزه به مناطق سیل‌زده اعزام خواهیم کرد همچنین قرار است 18هزار واحد مسکونی در نقاط سیل‌زده سراسر کشور ساخته شود که 500 واحد مسکونی بر عهده سپاه استان خوزستان است.

ممبینی عنوان کرد: مبلغی به ارزش 2میلیارد و 370میلیون تومان در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه شد و دو هزار پروژه برای استان در نظر گرفته شده که 600مورد آن وارد فاز عملیاتی شده است و ان‌شاءالله تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در بحث بیابان‌زدایی نیز فعالیت خود را از سال 94آغاز کردیم که در همین راستا 100هکتار از زمین‌های هندیجان به‌صورت 100درصدی تکمیل و تحویل داده شد؛ همچنین 3200هکتار از زمین‌های بایر را در منطقه غیزانیه در جهت مقابله با ریزگردها زیر کشت قرار دادیم که تا به امروز 80درصد این پروژه عملی شده است.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار اظهار کرد: بسیج سازندگی توانسته است خلاء جهاد سازندگی را در کشور پر کند و در صحنه‌های مختلف به صورت جهادی به کمک مردم بشتابد.

وی با گرامیداشت ایام بزرگداشت مقام معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری شخصیتی فرازمانی و فرامکانی بود که در اسلام و اندیشه‌های اسلامی ذوب شده بود. امام خمینی(ره) می‌گوید مطهری پاره تن من بود و آثار مطهری بدون استثناء خوب است. شهید مطهری الگوی مناسبی برای ما است که نوع اندیشه و تفکر او را زیربنای تفکرات و اندیشه خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه پاسداران پاسدار انقلاب است. در قانون اساسی آمده است، رسالت سپاه پاسداران رسالت انقلاب است، یعنی هرجا که انقلاب نیاز داشته باشد، سپاه باید پا به پای انقلاب حرکت کند. به تعبیر مقام معظم رهبری، سپاه هم باید پیش‌رو و هم پیش‌ور باشد. هم باید خود حرکت کند و هم دیگران را به حرکت وا دارد. هم محرک باشد و هم مکمل. سپاه باید در بحث نظامی به ارتش کمک کند، در بحث اقتصادی کمک دولت باشد و در بحث سیاسی و فرهنگی و ... نیز سپاه باید حضور پیدا کند.

رستگار گفت: وقتی چنین وظیفه سنگینی بر عهده سپاه پاسداران است، پاسداری از این افراد از نظر کتبی، عقیدتی نیاز به یک مجموعه‌ای دارد تا صیانت از این ارزش‌های اخلاقی، مکتبی و دینی پاسداران را انجام دهد. بر همین اساس امام خمینی تصمیم گرفت تا در سپاه نماینده‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه حول چهار محور؛ ارتقاء معنویت، ارتقاء بصیرت، ارتقاء روحیه جهادی و ارتقاء ولایت‌مداری فعالیت می‌کند. سپاه پاسداران از ابتدای شکل‌گیری تا امروز ذره‌ای با ولایت زاویه نداشته است که این نتیجه اقدامات مناسب انجام شده در این حوزه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار