تفاهم نامه همکاري مشترک صندوق کارآفريني اميد و بنياد برکت با حضور دکتر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جعفری مدیرعامل بنیاد برکت منعقد گردید.

دکتر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هدف از اجرای این تفاهم نامه را توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم با اولویت کسب و کارهای خرد و خانگی مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق و افزایش عزت و کرامت خانواده ها از طریق مشارکت مردم در تامین معاش پایدار برشمرد.

نوراله زاده با اشاره به اجرای موفق طرح اشتغال روستایی و عشایری توسط صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی یک قدم بسیار مثبت بود که برای اولین بار در کشور با این حجم از تأمین مالی در روستاها اجرا شد.

وی اظهار امیدواری کرد، در سال ۹۸ با افزایش دو برابری تعهدات صندوق کارآفرینی امید، در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: هدف اصلی صندوق به ویژه طی سال‌های اخیر، حمایت از کسب و کارهای روستایی و همچنین رونق اشتغال برای جوانان در محیط ‌های شهری بوده است که در قالب دو برنامه اشتغال روستایی و قانون بودجه سال ۹۸ مورد تأکید قرار گرفته اند.

جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد گفت: این بنیاد در حوزه‌های وسیعی به منظور خدمت به محرومان و مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت دارد که از جمله آنها می‌توان به توسعه خدمات بیمه‌ای، ساخت مراکز فرهنگی اجتماعی، ساخت بیمارستان، ساخت مدرسه، انجام امور زیربنایی و توانمندسازی اقتصادی اشاره کرد.
جعفری در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در  نظارت بر عملکرد، بررسی روند فعالیت‌ها، حضور در طرح‌های بنگاه محور و توسعه اشتغال در مناطق محروم و محرومیت زدایی از چهره کشور پرداخت.

این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل بنیاد برکت رسید و براساس این تفاهم نامه سقف اعطای تسهیلات اشتغال به طرح های معرفی شده حداکثر مبلغ 5میلیارد ریال می باشد و مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب حداکثر 6ماه دوران تنفس، 60ماه می باشد.