در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان:
مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار بود تعدادی از خانواده های ساکن در نقاط پرخطر کوی منبع آب اهواز در شهر جدید رامین ساکن شوند، گفت: برای انجام این جابجایی برنامه ریزی این اداره کل تغییر کرده است.
کد خبر: ۷۴۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 11 May 2019

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان اظهار کرد: در گذشته فرمانداران و مدیران اطلاع چندانی در زمینه بازآفرینی شهری نداشتند و اداره کل راه و شهرسازی هم در این خصوص منفعلانه عمل کرده بود با این وجود هم اکنون با رفت و آمدها و حساسیت‌های صورت گرفته مسئولان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کرده‌اند.

به گزارش"تابناک"؛ شریعتی عنوان کرد: اینکه مشاهده می‌شود در برخی نقاط وضعیت بازآفرینی شهری سامان بهتری یافته است به این دلیل است که مسئولان این مناطق ظرفیت‌های دولت و قوانین بودجه سالانه را عملی کرده‌اند و این فرصت‌ها را از حالت بالقوه به صورت بالفعل درآورده‌اند و ما هم باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اینکه سهمیه قیر رایگان داشته باشیم و به دلیل بروکراسی‌های موجود نسبت به آن بی توجهی کنیم و در نتیجه این سهمیه را از دست دهیم و آن وقت وضعیت آسفالت‌های شهرها نامطلوب باشد و موجب گلایه مند مردم را فراهم آورد به این دلیل است که که بعضاً قانون را به خوبی نمی‌دانیم و از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم که چنین وضعیتی رخ می‌دهد و این امر قابل قبول نیست.

شریعتی ادامه داد: سال گذشته به مسئولان در این خصوص اولتیماتوم دادیم که سهمیه قیر رایگان را جذب کنند و خوشبختانه عمده سهمیه پنج هزار و ۵۰۰ تنی استان جذب شده است و مقدار باقیمانده نیز طی روزهای آینده به صورت کامل تحویل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران نسبت به حسن استفاده و توزیع مناسب و عادلانه این قیر نظارت جدی داشته باشند که موجب رضایتمندی مردم شود.

شریعتی بیان کرد: مسئولان در سال ۹۸ از هم اکنون این موضوع را فعالانه دنبال کنند و جذب سهمیه قیر سال آینده نیز جز اولویت‌های آنها باشد؛ چون جز مطالبات مهم مردم آسفالت باکیفیت خیابان‌ها و معابر است.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران نسبت به برگزاری ماهانه ستاد بازآفرینی شهری در سطح شهرستان‌ها متعهد باشند و جدیت به خرج دهند چرا که با تشکیل این جلسات، مشکلات پروژه‌ها نیز به تدریج حل می‌شوند و اداره کل راه و شهرسازی هر چند ماه یک بار در این رابطه گزارش تهیه کند.

شریعتی اظهار کرد: در خصوص بخشنامه جدید تسهیلات بانکی نیز اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و مفاد آن برای عموم تشریح شود تا شاهد یک جهش و کار جدی در زمینه رفع بافت‌های فرسوده شهری در سطح استان باشیم البته دغدغه میراث فرهنگی نیز در این خصوص دیده شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم موضوع منطقه منبع آب اهواز نیز به زودی حل و فصل شود و خطر بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد، اصلاح و مدیریت شود.

در ادامه مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار بود تعدادی از خانواده های ساکن در نقاط پرخطر کوی منبع آب اهواز در شهر جدید رامین ساکن شوند، گفت: برای انجام این جابجایی برنامه ریزی این اداره کل تغییر کرده است.

رضا رضایی بدون اشاره به توضیح بیشتر در این باره افزود: پس از نهایی شدن تصمیمات مربوط به جابجایی ساکنان باقی مانده در پهنه پرخط ، برنامه ریزی صورت گرفته اعلام می شود.

وی همچنین از آغاز مقدمات آماده سازی زمین 22 هکتاری سپیدار اهواز برای انجام ساخت 811 واحد مسکونی ویژه دیگر ساکنان در معرض خطر کوی منبع آب اهواز خبر داد و گفت: مشاور این پروژه تعیین شده و پس از انجام مراحل آماده سازی،سرمایه گذار عملیات اجرایی آن را آغاز می کند.

همچنین علی اصغر نادری مدیر شعب بانک مسکن خوزستان  با بیان اینکه تعداد930 واحد  سهم استان در طرح بازآفرینی شهری استان است، اظهار کرد: عاملیت معرفی واحد فرسوده  با اداره راه و شهرسازی است و چنانچه شهرداری ها بخواهند کسانی را معرفی کنند باید از طریق اداره راه و شهرسازی اقدام کنند.

وی افزود: طبق ابلاغی  که به ما داده شده است تا پایان خرداد ماه فرصت جذب هر بیشتر اعتبارات را داریم و محدودیت اعتباری وجود ندارد.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان بیان کرد: در چهار مرحله پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد که لازم است واحدها 20 درصد پیشرفت فیزیکی  برای انعقاد قرارداد داشته باشند.

محمد جامع رئیس اداره بازآفرینی شهری خوزستان در ادامه گفت: در این طرح سه نوع متقاضی شامل: متقاضیان غیر حرفه‌ای، عموم مردم و سقف تسهیلات اعطایی سازندگان دارای صلاحیت حرفه‌ای و توسعه‌گری مواجه هستیم که تفاوتی در بین اینها است تبصره تخفیف 50 درصدی نرخ سود است که دولت از محل تبصره 18 تامین اعتبار کرده است.

وی افزود: در کلان شهرها برای نرخ 9 درصد 500 میلیون ریال و برای نرخ 18 درصد 100 میلیون ریال که در مجموع 600 میلیون ریال برای متقاضیان غیر حرفه‌ای در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار