مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با اعلام افزایش خرید تضمینی گندم به 950 هزار تن در استان خوزستان، نوید سالی خوب برای ذخیره سازی این کالا و حفظ سرمایه ملی، در کشور را داد.
کد خبر: ۷۴۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 12 May 2019

خدارحم امیری زاده اظهار کرد: تاکنون 91 مرکز فعال در حال خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند که با شروع برداشت در سایر شهرهای استان، مراکز دیگری به فعالیت و انجام خدمات خرید به کشاورزان گندمکار اقدام خواهند کرد.

وی در خصوص میزان خرید در سال جاری افزود: هنوز برداشت گندم در مناطق جنوبی و مرکزی استان به پایان نرسیده است که با احتساب سقف یک میلیون تنی در این مناطق و آغاز برداشت و خرید گندم از کشاورزان نیمه شمالی استان به حول قوه الهی انتظار ما از خرید گندم در سال جاری بیش از یک میلیون و 300 هزارتن خواهد بود.

امیری زاده، وضعیت گندم‌های استان را از لحاظ کیفیت و کمیت در حد مطلوب دانست و گفت: در سال زراعی گذشته شرایط اقلیمی و افزایش باران‌های فصلی باعث شد تا روند رشد و تولید محصولات کشاورزی بخصوص گندم در حد مطلوبی قرار گیرد و اکنون در زمان برداشت محصول شاهد افزایش سطح تولید و بالا رفتن کیفیت گندم باشیم بصورتی که میزان برداشت در برخی از مزارع دیم به 5 تن در هکتار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور تصریح کرد: خرید گندم بدون هیچگونه محدودیتی متناسب با فراوانی میزان عرضه در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه رضایت کشاورزان از اولویت‌های برنامه خرید در سال جاری است و در راستای حمایت و تکریم کشاورزان درخصوص خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در سطح استان تمهیدات خوبی صورت گرفته است، گفت: کلیه عملیات تحویل‌گیری گندم از کشاورزان و رانندگان از جمله نمونه‌برداری، توزین، تعیین افت و تخلیه گندم‌های تحویلی رایگان بوده و در این خصوص هیچگونه وجهی از کشاورزان دریافت نمی‌شود.

امیری زاده با اشاره به حضور ناظرین خرید در تمامی مراکز خرید تضمینی گندم در استان اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ناظرین مستقر در مراکزخرید و یا از طریق شماره تماس 33339835-061 واحد حراست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، موارد را اطلاع رسانی تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به موضوعات مطرح‌شده اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی یکی از طرح‌های خوب حمایتی در سال جاری برای کشاورزان را موضوع پرداخت کرایه حمل دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که کشاورزان بتوانند محمولات گندم خود را به مراکز ذخیره‌سازی استاندارد تحویل دهند علاوه بر وجه فروش گندم خود مبلغی بین 15 الی 30 هزار تومان به ازای هر تن به عنوان هزینه کرایه حمل به صورت همزمان با وجه فروش گندم خود دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور، ذخیره‌سازی گندم در مراکز دارای فضای ذخیره‌سازی استاندارد را به نفع اقتصاد کشور دانست و افزود: با همکاری مناسب کشاورزان و تحویل محمولات گندم به چنین مراکزی قطعاً میزان ضایعات این محصول کاسته و از دوباره کاری و تحمیل هزینه‌های حمل مضاعف به دولت، جلوگیری خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار