یک مربی کشتی معتقد است که هیات خوزستان از رشته آزاد غافل شده است و کار خاصی برای این رشته انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۷۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 13 May 2019

حیدر ناصری با بیان این که هنوز هیات کشتی استان نتوانسته در رشته آزاد کار چندانی انجام دهد، اظهارکرد: برنامه‌ریزی هیات خوب نیست و هیچ برنامه‌ای برای کشتی آزاد ندارد. در کشتی فرنگی هم که شاهد حضور خوزستانی‌ها در اردوهای تیم‌ملی هستیم یک کار روتین است که سال‌ها در حال انجام است. فرنگی روی غلتک است و قهرمانی‌ها در این بخش ماحصل تلاش مربیان شهرستانی است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در کشتی آزاد مطرح شویم باید برنامه‌ریزی دقیق و گسترده‌ای داشته باشیم ولی متاسفانه کار خاصی در این زمینه انجام نمی‌شود و در استان برنامه‌ای برای این رشته نیست و حتی قدم کوچکی هم برای مطرح شدن این رشته برداشته نشده است. در این بخش تنها یک مسابقه قهرمانی استان برگزار می‌شود که استان‌هایی از جمله بوشهر و چهار محال‌و‌بختیاری نیز این برنامه‌ها را دارند و برنامه‌های ما با پایین‌ترین استان‌های کشور تقریبا برابر است.

این مربی کشتی آزاد گفت:‌ به هر حال برای این‌که در رشته آزاد فعال شویم باید برای این رشته برنامه‌ریزی و هزینه و مسابقات چندجانبه و اردوهای مشترک با استان‌های خوب و صاحب‌نام برگزار کنیم، ضمن این‌که با فدراسیون ارتباط برقرار و تلاش کنیم در اردوهای تیم‌ملی رده‌های سنی مختلف، یکی دو آزادکار استان را جای دهیم تا تجربه کسب کنند. همچنین باید کلاس‌های آموزشی کاربردی برای مربیان استان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به کشتی آزاد در خوزستان بسیار هستند و حتی تا سال 85 نیز از نظر کمیت تعداد نفرات آزادکار در مسابقات قهرمانی استان بیشتر از نفرات فرنگی‌کاربود و حیف است که اکنون در این رشته نباید حرفی برای گفتن داشته باشیم. امیر قاسمی‌منجزی نیز که به تازگی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد، کار خود را با رشته آزاد شروع کرد و مجبور شد که به رشته فرنگی برود.

ناصری با بیان این‌که در مجموع کسی به فکر رشته کشتی آزاد نیست، عنوان کرد: باتوجه به این‌که در رشته فرنگی مدال‌آور هستیم، مسوولان هیات کاملا از رشته آزاد غافل شده‌اند و چون می‌دانند کار در این بخش سخت است و باید هزینه کنند راه آسان‌تر را که پرداختن به همان فرنگی است، انتخاب کرده‌اند. باید تلاش کنیم تا رشته فرنگی و آزاد در یک راستا حرکت کنند و باید سطح آزاد را به فرنگی برسانیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: حیدر ناصری ، کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار