معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از تغییر ساعت جمع‌آوری زباله‌های شهری از یکم خردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 12 May 2019

علیرضا عالیپور با اشاره به ساعت پیشین جمع‌آوری زباله‌ها اظهار کرد: برای ملزم کردن شهروندان به رعایت یک ساعت واحد جهت بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۲۱:۰۰ از بابت ایجاد وحدت رویه در سطح کل کشور، اعلام این ساعت واحد کار پسندیده‌ای محسوب می‌شد اما به تدریج نامناسب بودن این زمان و ایرادات وارده بر آن مشخص شد.

وی افزود: در خوزستان و اهواز که جزو مناطق گرمسیر هستند، مردم اغلب از خنکی شبانگاه جهت تفریح، خرید یا انجام سایر امور زندگی استفاده می‌کنند بنابراین به هیچ وجه مناسب نیست که با بیرون‌ گذاشتن کیسه‌های زباله بیرون از منزل در این ساعت، با دست خودمان چهره شهر را مخدوش، پیاده‌روها را اشغال و یا مشکلات بهداشتی در مسیرها ایجاد کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۲۱:۰۰ کارشناسی نبوده است.

عالیپور با بیان اینکه از اول خردادماه ساعت جمع‌آوری زباله از ۲۱:۰۰ به ۲۳:۰۰ تغییر خواهد کرد، عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه پیک تردد مردم در بازار و معابر حدود ساعت ۲۱:۰۰ است، مردم در حالی در معابر تردد می‌کنند که معابر را پر از زباله مشاهده می‌کنند که این کار صحیح نیست و تردد ماشین‌های حمل زباله در این ساعت نیز امکان‌پذیر نیست. همچنین طولانی شدن ماندن کیسه‌های زباله در پیاده‌رو موجب می‌شود زباله‌گردها از این فرصت استفاده کنند و کیسه‌های زباله را پاره یا مخازن را در سطح خیابان‌ها واژگون کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: ضمن آنکه به دلیل ترافیک خودروها مدت‌هاست که در این ساعت از شب امکان تردد خودروهای نیمه سنگین جمع‌آوری و حمل پسماند در محلات پرترافیک میسر نبود بنابراین با تغییر ساعت بیرون گذاشتن کیسه‌های زباله خانگی و جمع‌آوری پسماند از ساعت ۲۱:۰۰ به ۲۳:۰۰ علاوه بر نظافت محیط شهری ترافیک نیز روان‌تر می‌شود.

وی گفت: با تغییر ساعت بیرون آوردن زباله احتمال پاره شدن کیسه‌های زباله توسط جانوران موذی به دلیل کمتر ماندن کیسه‌های زباله در معابر نیز کاهش می یابد.

عالیپور بیان کرد: همچنین اغلب خانواده‌ها ساعت ۲۲:۰۰ به بعد کار نظافت نهایی منزل را به اتمام می‌رسانند و کیسه‌های پسماند را از منزل خارج می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه از یکم خردادماه ساعت جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۱:۰۰ به ۲۳:۰۰ تغییر می‌کند توصیه می‌شود شهروندان از بیرون آوردن زباله قبل از این ساعت خودداری کنند و به این زمان توجه کنند تا چهره شهر تمیز باشد. امیدواریم با همراهی مردم اقدامات موثرتری در زمینه بهبود محیط شهری و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند در سطح شهر داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: مطالعه برنامه‌های دیگری از جمله جمع‌آوری یک روز در میان پسماند و تفکیک زباله خشک از تر در حال انجام است که نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان در موضوع مدیریت شهری است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار