به مناسبت فتح خرمشهر انجام می شود:
به مناسبت فتح خرمشهر، شهروندان خرمشهری از تخفیف پروانه ساختمانی ۳۵ تا ۵۰ درصدی برای مراکز تجاری و مسکونی برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۷۴۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 13 May 2019

چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر و نخستین جلسه این شورا در سال ۹۸ عصر روز یکشنبه با حضور ۶ عضو و غیبت امیر سامری به‌عنوان تنها عضو غایب به‌صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه شورا سه لایحه پیشنهادی شهرداری خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از این لوایح، تخفیف عوارض پروانه ساخت به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بود. لایحه تخفیف پروانه ساختمانی پیش‌تر نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی شهرداری خرمشهر مطرح شد بود که با تخفیف ۵۰ درصدی برای اماکن مسکونی به تصویب شورای شهر رسید.

این لایحه این بار با طرح مقدماتی تخفیف ۲۰ درصدی برای مراکز تجاری و تخفیف ۵۰ درصدی برای اماکن مسکونی تقدیم شورای اسلامی شهر خرمشهر شد.

محسن یاسائیان معاون مالی واداری شهرداری خرمشهر در زمان بررسی لایحه، به اجراشدن این لایحه در دور نخست اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبه تخفیف پروانه ساختمانی در آخرین ماه سال گذشته در خرمشهر کمک زیادی به پرداخت عوارض از سوی مردم کرد و شهرداری نیز درآمدی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل این بخشودگی‌ها کسب کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت اجرای طرح کم اما نتیجه رضایت‌بخش بود، پیشنهاد شد این طرح با برخی تغییرات همچون لحاظ کردن بخشودگی برای امکان تجاری، این بار به مناسبت فتح خرمشهر برای بازه دو ماه و مدت‌زمانی بیشتر از قبل مصوب و اجرایی شود.

اعضای شورای شهر خرمشهر پس از برسی لایحه با ۵۰ درصد بخشودگی برای اماکن مسکونی و افزایش میزان بخشودگی برای اماکن تجاری از ۲۰ درصدی پیشنهادی به ۳۵ درصد موافقت کردند و این لایحه مصوب شد تا پس از حداکثر ۱۴ روز از ابلاغ به هیئت تطبیق قابل اجرا باشد.

اجرای طرح ممیزی املاک در خرمشهر توسط بخش خصوصی و رسیدگی به بحث زمین‌های انحرافی دیگر موضوعات موردبررسی در این جلسه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در حاشیه این جلسه علنی در جمع خبرنگاران، از اجرای اولین طرح ممیزی املاک خوزستان در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: اجرای ممیزی املاک در خرمشهر، طرحی بود که پیش‌تر با اعطای مجوز برای اجرای آن توسط بخش خصوصی موافقت شده بود و هم‌اینک تمام املاک خرمشهر ممیزی شده‌اند.

فاخر ربیعی فر بر اینکه این طرح حرکتی نوین است که برای نخستین بار در خرمشهر به مرحله اجرا رسیده و تاکنون در هیچ نقطه استان خوزستان اجرایی نشده است تاکید کرد.

وی در رابطه با جزئیات ممیزی املاک توضیح داد: این طرح یک کار علمی است و توسط نرم‌افزار GPS انجام می‌شود این قابلیت را ایجاد می‌کند تا تمام مشخصات ملک موردنظر در هر نقطه مکانی خرمشهر و همچنین مواردی دیگری همچون اضافه بنا و تغییرات بناها به وسیله عکس‌های هوایی و به‌صورت سامانه‌ای قابل مشاهده باشد.

وی با یادآور شدن اینکه این طرح یکی از برنامه‌های برون‌سپاری شهرداری خرمشهر در حوزه خدمات شهری است، افزود: این طرح برای شهرداری درآمدزاست و قرار است پس از برگزاری جلسه مشترک با حضور شهردار و پیمانکار مجری در خصوص نحوه اجرای کار تصمیم نهایی گرفته شود که پس از اخذ این تصمیم، طرح در بخش نوسازی شهرداری قابل بهره‌برداری است.

ربیعی فر همچنین از امکان‌پذیر شدن واگذاری زمین‌های انحرافی به متقاضیان در پی استعلام از شهرداری و مسکن و شهرسازی به‌عنوان دیگر مصوبه امروز جلسه شورای شهر خرمشهر اشاره کرد.

انتخاب میلاد پور حمزاوی به‌عنوان جایگزین فاخر ربیعی فر در کمیسیون دخالت دیگر مصوبه این جلسه بود که رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر دراین‌باره نیز توضیح داد: با توجه به اینکه من برای دو سال نماینده شورای شهر خرمشهر در هیئت دخالت بودم و این مدت پایان‌یافته و باید فرد دیگری جایگزین می‌شد با نظر اعضای شورای شهر خرمشهر، میلاد پور حمزاوی به‌عنوان نماینده جدید شورا در کمیسیون دخالت و موسی مطور جزیره به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار