کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مال‌باختگانی شدند که هر کدام به شیوه و شگرد‌های مختلف از سوی فرزاد از آن‌ها کلاهبرداری شده بود. در این میان دختری جوان پس از مراجعه به پلیس آگاهی گفت: حدود دو ماه پیش در حالی که فرزاد با یک خودروی بی‌ام‌و در منطقه جردن در تردد بود، با او آشنا شدم و پس از مدتی فرزاد به من پیشنهاد ازدواج داد و با این پیشنهاد اعتماد من و خانواده‌ام را جلب کرد.
کد خبر: ۷۴۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 13 May 2019

مجرم حرفه‌ای که خودرو‌های مدل‌بالا را با ترفند‌های مختلف از چنگ مالکان‌شان درمی‌آورد، بعد از دستگیری به جرائمش اعتراف کرد.

به گزارش شرق، پرونده‌ای با موضوع زورگیری یک خودروی بی‌ام‌و به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان روز ۱۰ فروردین از کلانتری ۱۲۷ نارمک در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «ساعت ۲۳ در خیابان کرمان با ماشین در حال تردد بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین در حالی که کلاه ایمنی بر سر داشتند، من را متوقف کردند. یکی از آن‌ها با تهدید چاقو من را از ماشین پیاده و خودرو را سرقت کرد و نفر دوم نیز با موتورسیکلت از محل متواری شد». ما‌ل‌باخته در ادامه اظهاراتش با اشاره به اختلاف مالی با شخصی به نام فرزاد (۲۸ ساله) گفت: «چندی پیش با فرزاد آشنا شدم که مدعی داشتن دفتر خرید و فروش خودرو در خیابان آفریقا است. چند بار به دفتر کار فرزاد در طبقه هشتم یک مجتمع تجاری رفتم تا اینکه یک روز فرزاد پیشنهاد داد حاضر است خودروی بی‌ام‌و من را برای استفاده به‌عنوان ماشین عروس اجاره کند. من نیز این پیشنهاد را قبول کردم. چند روز اول، فرزاد اجاره ماشین را بدون هیچ‌گونه مشکلی و به‌صورت روزانه پرداخت کرد، اما پس از چند روز دیگر پولی پرداخت نکرد تا اینکه با پیگیری‌های فراوان توانستم ماشین را پس بگیرم. پس از آن فرزاد در تماس‌های تلفنی عنوان می‌کرد پول‌هایی را که به من داده است برای خرید خودرو پرداخت کرده و حالا او مالک ماشین است. بعد از این ادعا دیگر تماسی با من نداشت و من نیز دیگر هیچ خبری از او نداشتم تا اینکه موضوع سرقت پیش آمد».

کارآگاهان با مراجعه به دفتر کار فرزاد اطلاع پیدا کردند او این محل را اجاره کرده، اما پس از مدت کوتاهی از آنجا متواری شده است.

کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مال‌باختگانی شدند که هر کدام به شیوه و شگرد‌های مختلف از سوی فرزاد از آن‌ها کلاهبرداری شده بود. در این میان دختری جوان پس از مراجعه به پلیس آگاهی گفت: حدود دو ماه پیش در حالی که فرزاد با یک خودروی بی‌ام‌و در منطقه جردن در تردد بود، با او آشنا شدم و پس از مدتی فرزاد به من پیشنهاد ازدواج داد و با این پیشنهاد اعتماد من و خانواده‌ام را جلب کرد.

دختر جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در مدتی که با فرزاد در ارتباط بودم، او خودش را نمایشگاه‌دار خودرو معرفی می‌کرد و ظاهری آراسته و ماشین‌های مدل‌بالایی داشت به‌گونه‌ای که کسی به‌هیچ‌عنوان به صحبت‌هایش شک نمی‌کرد. یک روز فرزاد به من گفت: چرا خودروی شخصی‌ام را با ماشین مدل‌بالای شاسی‌بلند تعویض نمی‌کنم و در ادامه پیشنهاد داد حاضر است خودروی پژو ۲۰۶ من و سمند یکی از اعضای خانواده‌ام را با یک هیوندا سانتافه تعویض کند. ما نیز بلافاصله پیشنهاد او را قبول کردیم.

چون به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردیم فرزاد کلاهبردار باشد. چند روز پس از آنکه ماشین‌ها را به فرزاد تحویل دادیم، گوشی تلفن همراه او خاموش شد و زمانی که به دفتر کارش مراجعه کردم، متوجه شدم از آنجا نیز رفته است».

کارآگاهان با بررسی سوابق فرزاد اطلاع پیدا کردند او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه زورگیری خودرو است. در پرونده این متهم ذکر شده بود او خودرو‌های مدل‌بالا را از صاحبان آن‌ها سرقت می‌کند و می‌فروشد. دو فقره از سوابق فرزاد مربوط به پلیس آگاهی شیراز بود. اقدامات ویژه پلیسی برای دستگیری فرزاد در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه محل تردد او در منطقه تجریش شناسایی و سرانجام روز سه‌شنبه هفته پیش سوار بر خودروی بی‌ام‌و مدل ۵۳۰ دستگیر و معلوم شد خودرو نیز مسروقه است.

فرزاد پس از انتقال به پلیس آگاهی مدعی شد خودرو‌ها را از صاحبان آن‌ها خریداری کرده و فقط با صاحبان خودرو‌ها اختلاف مالی دارد، اما هیچ‌گونه سرقتی انجام نداده است. با توجه به اطلاعات کامل و دقیقی که کارآگاهان از شیوه و شگرد انجام جرائم به وسیله فرزاد در اختیار داشتند، به بازجویی از او ادامه دادند تا اینکه متهم با معرفی یکی از دوستانش به عنوان همدست خود در زمان زورگیری خودرو‌ها گفت: یکی از بی‌ام‌وهای مسروقه را به شهرستان شیروان منتقل کرده است. بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی انجام شد و کارآگاهان به شهرستان شیروان اعزام شدند و ضمن دستگیری همدست فرزاد به نام امیر، خودروی مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با آغاز تحقیقات برای شناسایی جرائم ارتکابی متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند متهم اصلی پرونده به شیوه و شگرد‌های مختلف حداقل از ۳۰ نفر در شهر‌های مختلف کلاهبرداری یا سرقت کرده است. تاکنون با مراجعه پنج نفر از مال‌باختگان، ارزش مالی پرونده به بیش از پنج میلیارد تومان رسیده است و با توجه به دعوت از سایر شکات و تلاش برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان به‌ویژه متهم اصلی پرونده، ارزش مالی پرونده نیز افزایش پیدا خواهد کرد».

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار