رئیس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد:
رییس انجمن برنج خوزستان گفت: اینکه وضعیت آب بهبود پیدا کرده دلیل بر آن نیست که برنجکاران بخواهند آب را بی رویه مصرف کنند و در برنامه است تا به سمت خشکه‌کاری برنج بروند.
کد خبر: ۷۴۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 14 May 2019

محمد سواری در خصوص مساله کشت برنج اظهار کرد: سیلاب خوزستان کشت برنج کشاورزان خوزستانی را از بین برد و در این زمینه با توجه به بهبود شرایط آبی و همچنین خسارت‌های وارد شده به کشاورزان باید شرایطی فراهم شود تا خسارت‌های وارد شده به برنجکاران به شکلی جبران شود.
وی افزود: قول‌هایی در خصوص تامین آب مورد نیاز برنجکاران داده شده و اعلام شده که ممنوعیتی در بحث کشت برنج وجود ندارد اما همه این مسایل تا زمانی که وارد مرحله اجرایی نشویم در حد بخشنامه است و امیدواریم که به صورت کامل عملیاتی شود.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: براساس صحبت‌های انجام‌گرفته، قرار است با برنجکاران همکاری شود و در این زمینه انتظار داریم شرایط تامین آب مورد نیاز کشت برنج تابستانه کشاورزان به شکلی فراهم شود که خسارت‌های وارد شده به آن‌ها در اثر سیلاب جبران شود.

سواری ادامه داد: با توجه به همکاری دولت و مسولان برای کشت برنج، قطعا کشاورزان نیز با آن‌ها همکاری لازم را خواهند داشت و با مدیریت منابع آبی نسبت به کشت برنج اقدام خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برنجکاران با توجه به مشکلات و ممنوعیت‌هایی که در سال‌های گذشته در بحث کشت داشته‌اند، از نظر معیشتی با مشکلاتی مواجه هستند و امسال باید به نوعی کشت کنند تا بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند و شرایط زندگی خود را بهبود ببخشند.

رئیس انجمن برنج خوزستان خاطرنشان کرد: مسولان باید در عمل با کشاورزان همکاری لازم را داشته باشند و با تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه برنج، زمینه را برای فعالیت برنجکاران مهیا کنند. در این زمینه برنامه برنجکاران نیز آن است تا به سمت و سوی خشکه‌کاری بروند و اینکه وضعیت آب بهبود پیدا کرده دلیل بر آن نیست که بخواهند کشت‌های غرق آبی داشته باشند.

سواری گفت: برنامه برنجکاران آن است که غیر اصولی کشت نکنند و در این زمینه با توجه به اینکه منابع آبی، منابع ملی هستند، برای حفظ آن‌ها تلاش خواهند کرد و آب را با مدیریت مصرف می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشت برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار