مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و ۸۷۵ جلد کتاب کمک آموزشی و کنکوری توسط بنیاد علوی در بین دانش‌آموزان مناطق سیل زده توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 14 May 2019

محمد تقی‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جامع تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق سیل زده استان، بنیاد علوی با همکاری آموزش و پرورش خوزستان اقدام به توزیع ۲۷۴ بسته کتب کمک آموزشی و کنکوری در بین ۶۹۴ دانش‌آموز این مناطق کرده است.

وی با بیان اینکه این کتب در بین دانش‌آموزان ۳ مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۲۸۹ جلد کتاب در بین ۲۰۳ دانش‌آموز پایه دهم، ۲۱۵ جلد کتاب در بین ۱۷۵ دانش‌آموز پایه یازدهم و یک هزار و ۱۷۱ جلد کتاب در بین ۱۵۸ دانش‌آموز پایه دوازدهم توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ارزش ریالی این کتاب‌ها بالغ بر ۴۵۳ میلیون ریال است که به طور کامل توسط بنیاد علوی تامین خواهد شد.

تقی‌زاده درخصوص مناطق تحت پوشش این طرح، توضیح داد: در این مرحله از طرح جامع تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق سیل زده، دانش‌آموزان مناطقی مثل حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، بستان، شاوور و کارون تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ پایگاه کنکوری برای دانش‌آموزان درگیر سیل در سراسر استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: خوزستان دارای ۳۴ هزار و ۶۹۴ دانش‌آموز پایه دوازدهم است که از این تعداد بالغ بر ۱۶ هزار دانش‌آموز درگیر پدیده سیلاب شدند. جامعه هدف ما در طرح پایگاه‌های کنکوری این دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در این پایگاه‌های کنکوری که در ۱۴ منطقه سیل زده فعال هستند در مجموع بالغ بر ۱۹۰ ساعت آموزشی برای هر رشته تحصیلی ارائه می شود.

تقی‌زاده با برشمردن سایر اقدامات انجام شده در خصوص تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق سیل زده، تصریح کرد: اجرای طرح ۲۰ روزه پخش تلویزیونی کلاس‌های دروس تخصصی پایه دوازدهم از صدا و سیمای خوزستان و همچنین راه‌اندازی مجتمع آموزشی برای آموزش متمرکز این دانش‌آموزان از جمله اقدامات مجموعه تعلیم و تربیت استان در این خصوص است. آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت‌های خود در راستای حمایت از دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده استفاده خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار