مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان:
مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان گفت: برای تکمیل پروژه ساختمان سالن اجلاس ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۷۴۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 14 May 2019

به گزارش تابناک، پروژه سالن اجلاس شاید مهمترین و اصلی ترین پروژه ای بود که مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان در ابتدای نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آن پرداخت و گفت: قرار بود این پروژه با اعتبار اولیه صد میلیارد تومان مطابق با اعلامی که حدود 7 سال پیش صورت گرفته بود انجام شود که چنین نشد. محمدرضا برکت تصریح کرد: این پروژه قرار بود با همراهی دولت و شهرداری به بهره برداری برسد که دولت به تعهدات خود عمل نکرد و پروژه به حالت نیمه تمام رها شد. برکت با بیان اینکه قسمت اعظم بدهی‌های این پروژه به پیمانکاران باقی مانده عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ پیمانکار، کارشناس و کارگر در پروژه سالن اجلاس درحال فعالیت هستند و این در حالی است که برای تکمیل این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. او در ادامه اظهار کرد: در بودجه سال جاری منطقه شش حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه به پروژه اجلاس اختصاص یافته است. برکت تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در سریع ترین زمان ممکن این پروژه به بهره برداری برسد که پیش بینی می کنیم در بدترین شرایط 3 ماه نخست سال 99 این پروژه افتتاح شود.

افزایش 86 درصدی بودجه شهرداری منطقه در سال 98

برکت ادامه داد: در سال ۹۸ بودجه منطقه شش شهرداری اصفهان با ۸۶درصد افزایش به رقم ۴۳۴ میلیارد تومان رسید که ۲۳درصد آن به صلاح دید شورا و شهرداری در سایر مناطق شهر هزینه خواهد شد. او با اشاره به بودجه این منطقه در سال گذشته گفت: بودجه سال گذشته منطقه شش ۲۳۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال ۹۷ علی رغم رکود شدید حاکم برفضای اقتصادی شهر و کشور با حمایت شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر ۱۳۷ درصد بودجه محقق شد.

اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی در سال جاری

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرانه عمران هر شهروند در بودجه منطقه افزایش داشته اظهار کرد: : در این شرایط ۱۵۰ پروژه عمرانی برای سال جاری در سطح این منطقه طراحی شد و این در حالی است که تلاش شده تا پروژه‌هایی تعریف شود که از عملیاتی شدن آن اطمینان داشته باشیم. او یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه 6 شهرداری اصفهان را پروژه پردیس هنر عنوان کرد افزود: درصد پیشرفت این پروژه تنها ۲۳درصد بود، اما با حمایت شهرداری اصفهان ظرف ۱۰ ماه تکمیل خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مجوز هیچ ساخت وسازی بدون پروانه صادر نمی‌شود

برکت تأکید کرد: در حال حاضر باتوجه به تعاملاتی که وجود دارد مجوز هیچ ساخت وسازی بدون پروانه در این شهرک صادر نمی‌شود و تمام ساختمانی‌های احداث شده ملزم به دریافت پایان کار از شهرداری شدند که با انجام این اقدام موضوعات مهمی همچون مباحث ایمنی و ایستایی ساختمان‌ها بررسی می‌شود. وی افزود: زمینی برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شده است.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث پردیس فرهنگی هنری در شهرک شهید کشوری در دستور کار قرار گرفته و برای آن شش میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، گفت: امیدواریم عملیات احداث این پردیس نیمه دوم امسال آغاز و نیمه نخست سال ۹۹ به بهره برداری برسد. وی تأکید کرد: هدف گذاری‌ها در منطقه شش شهرداری اصفهان اتمام پروژه سالن اجلاس جلب رضایتمندی مردم از فعالیت شهرداری و به سرانجام رساندن بازآفرینی بافت فرسوده در محله‌های همت آباد و احمدیه است. برکت خاطرنشان کرد: در صددیم تا ارتباط شهروندان با شهرداری بهتر از گذشته شود چرا که معتقدیم وقتی مردم به سیستم شهرداری اعتماد پیدا کنند، سرمایه گذاری خواهند کرد و سرمایه گذاری آن‌ها در جذب بودجه تأثیرگذار است و اهداف منطقه را محقق خواهد کرد.

۲.۴ درصد از بافت فرسوده شهر در منطقه شش قرار دارد

وی با بیان اینکه ۲.۴ درصد از بافت فرسوده شهر اصفهان در منطقه شش واقع شده است، تصریح کرد: ۶۳درصد بافت فرسوده منطقه شش در محله همت آباد واقع شده که برای احیاء و بازآفرینی آن برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، البته اعتقاد داریم این بافت ها تنها با مشارکت مردم تغییر خواهد کرد. مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با انتقاد از اینکه برخی افراد این منطقه را منطقه‌ای برخوردار می دانند، گفت: برخی پیاده روهای نامناسب در این منطقه باعث رنجش خاطر شهروندان شده در حالی که نظیر آن در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان وجود ندارد همچنین مشابه پیاده روسازی‌هایی که در خیابان شیخ صدوق انجام شده در دیگر مناطق وجود ندارد، تعداد فرهنگسراهای احداث شده در منطقه ۱۱ بسیار بیشتر از فرهنگسراهای منطقه شش است ضمن آنکه در منطقه شش سرانه ورزشی بسیار کم و هنوز از داشتن باغ بانوان محروم است.  وی ادامه داد:  امسال ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر منطقه اعتبار در بودجه پیش بینی شده است.برکت گفت: سال گذشته ردیف ۱۰ میلیاردتومانی برای خرید اتوبوس‌های برقی داشتیم که در پایان سال گذشته باتوجه به اینکه زیرساخت‌های آن مهیا نشد، پیشنهاد دادیم  ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل افزایش بودجه ۹۸ برای خرید و بازسازی اتوبوس‌های شهر اصفهان در نظر بگیریم. وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات قرار شد ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از رده خارج با امکانات رفاهی خاص بازسازی و به ناوگان اتوبوسرانی شهر بازگردد. مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اصلاح هندسی ورودی محله‌های ردان و فیزودان طرح‌های خوبی پیش بینی شده است، گفت: علاوه بر بافت فرسوده، فرسودگی زیرساخت های منطقه از جمله چالش های منطقه شش است.

رایزنی‌های شهرداری با ارتش برای خروج از بن بست

وی با بیان اینکه ورزشگاه امین تا دوماه آینده بازسازی و در اختیار شهروندان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: تملک زمینی برای احداث فضای سبز در محله همت آباد انجام خواهد شد و برای آزادسازی آن هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. برکت خاطرنشان کرد: برای ادامه مسیر بزرگراه شهید همت و خارج شدن آن از بن بست رایزنی‌هایی با ارشد ارتش در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، البته همکاری‌های ارتش با شهرداری اصفهان ستودنی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار