نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور مدیرکل محیط زیست و مدیرکل بحران استانداری خوزستان در ایذه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۴۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 14 May 2019

نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور احمد رضا لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط‌زیست خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل بحران استانداری خوزستان و جمع از مسؤولان محلی ظهر امروز در ایذه راه‌اندازی شد.

با توجه به وسعت بالای شهرستان ایذه و آلودگی‌های موجود در این شهرستان، این منطقه از داشتن دستگاه سنجش میزان آلودگی هوا محروم بوده و هیچ‌گاه از آلودگی‌های موجود در هوا شهرستان و همچنین میزان غلظت ریز گردها اطلاعات و عددی موجود نبود که با راه‌اندازی این دستگاه در اداره محیط‌زیست ایذه تا حد زیادی مشکل این شهرستان در این رابطه حل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در حاشیه این مراسم اعتبار راه‌اندازی این ایستگاه را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد که مبالغ آن از محل اعتبارات ملی گرد و خاک تامین شده است.

احمد رضا لاهیجان‌زاده با بیان اینکه این دستگاه توان اندازه‌گیری ذرات با قطر 10 میکرون را دارد گفت: بیست و یکمین دستگاهی بود که در استان خوزستان راه‌اندازی شد و 5 شهر دیگر استان از جمله کارون، لالی، باغملک،باوی و هویزه نیز در انتظار نصب این دستگاه هستند.

بازدید از تالاب میانگران و بررسی مشکلات آن از دیگر برنامه‌هایی بود که در جریان سفر این مدیران کل استان خوزستان به شهرستان ایذه انجام شد.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل بحران استانداری خوزستان از محلات سیل‌زده شهرستان نیز بازدید به عمل آورد و به اهالی خسارت دیده وعده پیگیری مشکلاتشان را داد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار