معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز در سال 98 حدود 250 پروژه عمرانی در برنامه دارد که از این تعداد 166 پروژه نیمه‌تمام و تعداد 84 پروژه جدید پیش‌بینی شده است که سهم مرکز 143پروژه و سهم مناطق 107 پروژه است.
کد خبر: ۷۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 14 May 2019

محمد صفری معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز در سال 98 حدود 250 پروژه عمرانی در برنامه دارد که این پروژه‌ها در 13 بخش انجام می‌شوند و از این تعداد 166 پروژه نیمه‌تمام و تعداد 84 پروژه جدید پیش‌بینی شده است که سهم مرکز 143 پروژه و سهم مناطق 107 پروژه است.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز از پل‌های رودخانه‌ای و تقاطع‌های غیرهمسطح به‌عنوان بخش اول پروژه‌های عمرانی نام برد و عنوان کرد: از بین پروژه‌های فعلی راست‌گرد غرب به شمال شهید کجباف و راست‌گرد پل ولایت در مراحل پایانی ساخت هستند و امیدواریم تقاطع غیرهمسطح جانباز و تعریض پل دغاغله نیز در صورت حل شدن مشکل معارضین تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در سال 98 نیز در صورت تأمین اعتبار لازم 9 پروژه دیگر کلنگ‌زنی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تقاطع‌های غیرهمسطح جمهوری و دانشگاه و رمپ و لوپ پل‌های چهارم، هفتم و هشتم اشاره کرد.

صفری در خصوص احداث مسیرهای کمربندی و شریانی اظهار کرد: بخش اول پروژه 15 کیلومتر ساحل سازی از پل نهم تا زرگان که شامل سه مقطع می‌شود قبل از نوروز آماده آسفالت بود که به دلیل سیلاب پروژه متوقف ماند؛ همچنین به دستور شهردار اهواز در حال هماهنگی با سازمان آب و برق برای گرفتن کدهای جدید بلوارهای ساحلی هستیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز با بیان این‌که قصد داریم تا زمان حل مشکل معارضین عملیات از سمت مسکن مهر تا جاده ماهشهر آغاز شود، اظهار کرد: مسیر پل ششم حد فاصل بزرگراه آیت‌الله بهبهانی و میدان مهدیس نیز روبه پایان است که پس از مقاوم‌سازی خط آب‌رسانی فولاد، آسفالت انجام می‌شود. ضمن آنکه در پروژه احداث مسیر پل ششم حدفاصل میدان فولاد خوزستان و 2 هزار واحدی مسکن مهر نفت هنوز شرکت فولاد اکسین تملک‌های لازم که متعهد به انجام آن بود را انجام نداده است.

پیش‌بینی آسفالت 2 میلیون مترمربع در اهواز

وی گفت: مرحله دوم پروژه بزرگ آسفالت شهر که یکی از تأکیدات شهردار اهواز است اکنون در چند جبهه آسفالت مناطق زیرسازی شده، مناطق محروم، معابر اصلی، لکه‌گیری و ترمیم در حال انجام است و امیدواریم امسال بتوانیم به رکورد 2 میلیون مترمربع آسفالت در اهواز دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهتمام ویژه شهردار اهواز به اجرای پروژه‌های عمرانی بهسازی در مناطق محروم اظهار کرد: در حال حاضر15 پروژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته نظیر عین دو، سیاحی، گلدشت، مهدیس و شهرک اندیشه با پیشرفت فیزیکی 15 تا 90درصد داریم و امیدواریم امسال این پروژه‌ها به اتمام برسد.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پروژه‌های فرهنگی، تفریحی گفت: از 11 پروژه قبلی فاز اول مجتمع فرهنگی ورزشی غدیر آماده بهره‌برداری است و سرای محله فرهنگیان نیز مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد و سایر پروژه‌ها از قبیل سراهای محله در کوی جمهوری اسلامی، ملاشیه، پردیس و بهسازی پارک بانوان ولیعصر(عج) نیز در صورت تأمین منابع لازم امسال افتتاح می‌شوند. ضمن آنکه برای سال 98 کلنگ زنی 9 پروژه جدید، پیش‌بینی شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرهنگسرای بزرگ اهواز اشاره کرد.

صفری به دیگر سرفصل‌های عمرانی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: در زمینه پروژه‌های احداث مجموعه‌های ورزشی سه پروژه در زمینه توسعه ساختمان‌های اداری فاز دوم ساختمان منطقه هشت و در ردیف پروژه‌های دیوارهای ساحلی و حائل 5 پروژه در سال جاری تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص پروژه‌های پیاده‌روسازی و بدنه‌سازی معابر شهری 3 پروژه در نهضت‌آباد و گلستان و در زمینه پروژه‌های احداث تأسیسات شهری پروژه ایستگاه آتش‌نشانی سلطان منش به بهره‌برداری می‌رسد. در سال جاری نیز در این زمینه 4 پروژه جدید شامل ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مهدیس و منطقه شش، مرکز مدیریت بحران در شرق و غرب اهواز کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام توسعه و بهسازی فضای سبز را 7 پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها که شامل پارک‌های شهرک آغاجاری، منابع طبیعی و گوهر هستند از 20 تا 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال آماده می‌شوند.

صفری با اشاره به احداث مسیرهای اصلی و ارتباطی اذعان کرد: در این حوزه 6 پروژه در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به تکمیل باند دوم مسیر 300 دستگاه، تکمیل باند دوم خیابان شهید علاف، زیرسازی تا حد لایه اساس و مسیر ارتباطی پشت کوی رسالت با پیشرفت فیزیکی 60 تا90درصد اشاره کرد. ضمن آنکه اخیراً  احداث باند دوم جاده دسترسی کوی علی آباد (با مشارکت مجموعه نفت) آغاز شده و با سرعت خوبی در جریان است.

23 پروژه در حال مطالعه و طراحی است

وی تعداد پروژه‌های مطالعاتی و طراحی شهرداری اهواز را 23 پروژه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف تعریف و برخی از آن‌ها به اتمام رسیده‌اند که مرحله اول و دوم باغ موزه ایران زمین، جمع‌آوری آب‌های سطحی کوی علوی در منطقه شش، مرحله اول و دوم خانه ریاضی در پارک شهروند مطالعات و طراحی تقاطع غیرهمسطح توحید- چمران از جمله این پروژه‌ها هستند. ضمن آنکه آغاز 9 پروژه جدید مطالعاتی و طراحی در سال 98 در دستور کار هستند که بیشتر آن‌ها تقاطع‌های غیرهمسطح هستند.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز از پروژه‌های بدنه‌سازی هسته مرکزی شهر به عنوان یکی از پروژه‌های مورد تأکید شهردار اهواز نام برد و افزود: یکی از دغدغه‌های شهردار اهواز موضوع سیما و منظر شهری است که نقش مهمی در حفظ هویت شهر و نیز انبساط خاطر شهروندان دارد. بنابراین 5 پروژه در این زمینه در خیابان‌های امام خمینی(ره) و شریعتی و نیز رواق‌های منتهی به سرای محله معین‌التجار برای سال جاری پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها قبل از نوروز 98 آغاز شد.

وی از پروژه‌های بهسازی مبادی ورودی اهواز به عنوان یکی از پروژه‌های جدید این دوره مدیریت شهری نام برد و افزود: مقدمات این پروژه پیچیده و چند وجهی در ماه‌های قبل تا حدی انجام شده و امیدواریم در صورت رفع معارضین و تأمین منابع لازم عملیات اجرایی به صورت گسترده در مبادی ورودی اهواز از سمت خرمشهر، حمیدیه، شیبان و اندیمشک آغاز شود.

صفری به نیاز کلان‌شهر اهواز به پارکینگ‌های طبقاتی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های امسال شهرداری اهواز، تکمیل و احداث پارکینگ‌های طبقاتی در هسته مرکزی شهر با مشارکت بخش خصوصی است.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز در پایان گفت: شهردار اهواز نگاه ویژه‌ای به حوزه عمران شهری دارد و امیدواریم شورای اسلامی شهر نیز با حمایت خود اسباب اجرایی شدن این برنامه را فراهم آوردند. همچنین از دولت نیز انتظار داریم با کمک‌های خود به عمران شهری در اهواز ما در کاهش عقب‌ماندگی‌ها یاری دهند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار