استاندار خوزستان گفت: کشفیات ما در سال 97 به نسبت سال 96 سه برابر بوده که این امر از این نظر که نیروی انتظامی و مرزبانی و سایر دستگاه ها در این زمینه همت ویژه ای داشته اند قابل تقدیر است اما از این جهت که قاچاق مواد مخدر افزایش داشته نگران کننده است و باید اقدامات مقابله ای را افزایش داده و مراقبت های جدی تر و هوشمندانه تری داشته باشیم تا شرایط را برای قاچاق ناامن کنیم.
کد خبر: ۷۴۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 15 May 2019

به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان نشست ماهانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه به ریاست استاندار خوزستان در سرسرای استانداری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در پایان این نشست در خصوص موارد مطرح شده در این شورای استانی توضیح داد: در این جلسه که نخستین جلسه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بود عملکرد دستگاه ها در سال 97 مورد بررسی قرار گرفت و از سازمان های موفق تقدیر به عمل آمد.

استاندار خوزستان افزود: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در فروردین ماه اجرا شد و بنا شد افراد به مدت 6 ماه نگه داری شوند؛  این کار جهت ایمن سازی و بهبود شرایط جامعه صورت گرفته است که خوشبختانه موجب رضایت مندی مردم شده است همچنین بر کاهش جرم و جنایت اثراتی داشته که گزارش دقیق آن از سوی دستگاه های متولی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: برای اجرای مناسب و اثرگذار برنامه های مختلفی که برای این روز در نظر گرفته شده است هماهنگی ها و اقدامات لازم توسط مسئولان مربوطه صورت گیرد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در رابطه با طرح‌های مقابله با آسیب های اجتماعی که توسط آموزش و پرورش اجرا شده است میزان اثر بخشی این برنامه ها در حال بررسی است تا مشخص شود کدام برنامه اثرات بهتری داشته و نقاط ضعف و قوت برنامه ها مشخص شود و اصلاحات مورد نیاز انجام شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با سازمان تبلیغات اسلامی برای استفاده از سخنرانان آموزش دیده در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی هماهنگی شده است همچنین تاکیداتی داشتیم که سازمان های فرهنگی از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهتری داشته باشند و برای سال جاری در این خصوص اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای تامین استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر غالباً از طریق دریا انجام میشود شرایط استان از این نظر اهمیت فوق العاده ای دارد و باید کمک کنیم تا در زمینه انتقال آبی و دریایی مسیرهای قاچاق را ناامن کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کشفیات ما در سال 97 به نسبت سال 96 سه برابر بوده که این امر از این نظر که نیروی انتظامی و مرزبانی و سایر دستگاه ها در این زمینه همت ویژه ای داشته قابل تقدیر است اما از این جهت که قاچاق مواد مخدر افزایش داشته نگران کننده است و باید اقدامات مقابله ای را افزایش داده و مراقبت های جدی تر و هوشمندانه تری داشته باشیم تا شرایط را برای قاچاق ناامن کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار