استاندارخوزستان از کارکنان معاونت های اقتصادی و توسعه منابع انسانی فعال در مهار سیل تشکر و قدردانی نمود.
کد خبر: ۷۴۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 15 May 2019
در جلسه قدردانی از کارکنان معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی فعال در مهار سیل که در استانداری با حضور کارکنان معاونت های اقتصادی و توسعه منابع انسانی برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه به معنای خاتمه رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل نیست اظهارکرد: خدمات رسانی ما به مناطق سیل زده و بازسازی مجدد آنها تا پایان کار ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: برگزاری این جلسه به منظور تقدیر و تشکر از نیروهایی که در دوماه اخیر درگیر کار بوده و حتی در ایام تعطیلات عید نوروز به صورت شبانه روز در محل کار خود و مناطق سیل زده حضور داشته اند تا شاهد کمترین آسیب ها به استان از ناحیه بحران سیل باشیم.
 
شریعتی بیان کرد: نیروهای استانداری در بحران سیل کنار هم استانی های سیل زده خود ایستادند تا سختی و محنت سیل زدگان را کم کنند.این کارها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
وی تاکید کرد: ما با تمام توان و امکانات در کنار سیل زدگان هستیم تا بتوانند به زندگی و شرایط عادای خود بازگردند.
 
استاندارخوزستان با اشاره به حجم آب ورودی به استان خاطرنشان کرد: ظرف چند روز 15میلیارد متر مربع آب از استان های بالادست وارد خوزستان شد که نگرانی های زیادی را در استان و مرکز ایجاد کرد به طوری که شاهد حضور روزانه مقامات عالی کشوری در مناطق سیل زده خوزستان بودیم.و در صورت عدم حضور روزانه از طریق تماس تلفنی مسایل و مشکلات را پی گیری می نمودند.
 
شریعتی گفت: خوشبختانه با همت و همکاری تمام دستگاههای نظامی، انتظامی، اجرایی و مردمی توانستیم بر این بحران فائق آییم و کمترین خسارات به استانمان وارد شود.
 
وی افزود: نتایج موفقیت آمیز مرهون زحمات تمام نهادها است که با در کنار هم قرار گرفتن در مهار سیل مجاهدت کردند.
 
در این جلسه غلامرضا شریعتی اظهارکرد: این جلسه برای تشکر و قدر دانی از زحمات ارزنده و طاقت فرسای شما در طول مدت مواجه شدن با بحران سیل، برگزارشده است.
 
وی افزود: از ابتدای سال با سیلی مواجه شدیم که تمام حوضه های آبریز استان را درگیر خود کرد.به طوری که دوره بازگشت حوضه کارون و مارون 200 ساله، کرخه هزارساله و زهره صد ساله پیش بینی شده بود. این شرایط در استان بوجود آمد و طی 25 روز 15 میلیارد متر مکعب آب وارد مناطق مختلف شد.
 
استاندارخوزستان بیان کرد: با مواجه شدن با این شرایط بحرانی از ابتدای کار سعی کردیم از پروتکل های مدیریتی جهت کنترل سیلاب استفاده کنیم. با وجود اینکه سدهای ما در زمان وقوع سیل بدلیل ورود حجم زیاد آب شرایط نرمالی نداشتند اما خداروشکر با همت و همکاری تمام دستگاههای اجرایی،نیروهای مسلح و مردم در کنارهم توانستیم سیل را مهار و کمترین تلفات را داشته باشیم.
 
شریعتی با اشاره به تاریخچه سیل در خوزستان گفت: سیل های گذشته در سال های 1302، 1358 و 1347 تلفات جانی و مالی زیادی برای استان به دنبال داشته است اما خوشبختانه در سیل اخیر به لطف الهی و همت تمام نهادها این بحران به بهترین شکل ممکن کنترل شد.
 
وی گفت: سیل اخیر برکاتی برای استان ما داشت که ما در سال های اخیر از خشکسالی های پی در پی رنج می بردیم، با ورود این حجم آب حوضه های آبی استان پر شده و بخش زیادی از کانون های گردو غبار با این آب مهار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار