کد خبر: ۷۴۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 15 May 2019

در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۸، دکتر شریعتی استاندار خوزستان، برای گفتگو و ارائه گزارش پیرامون سیلاب اخیر خوزستان در برنامه تیتر یک شبکه خبر (برنامه تخصصی در مورد سیلاب ) حاضر شدند،

ایشان در این برنامه با ارائه گزارش مفصلی از خدمات رسانی صورت گرفته به سیل زدگان خوزستان توسط دولت، نیروهای مسلح، تشکل های غیر دولتی و ... برای توصیف کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده، به ذکر نقل قولی از آقای یورگن هایگل ( سرپرست تیم ارزیاب جمعیت های صلیب سرخ ) پرداختند، که بخشی از آن در زیر می آید:
" خدمات اردوگاه های اسکان اضطراری خوزستان، با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

آنچه که من به همراه تیم فکت مشاهده کردیم، ارائه خدمات امدادی و توزیع اقلام مورد نیاز امدادی بود. برنامه ریزی بسیار عالی و پشتیبانی مناسب و بدون نقص به شمار می رود.

چیزی که من و تیم فکت در بازدید از اردوگاه های اسکان دیدیم، در حد خدمات هتل های ۵ ستاره و چه بسا ۶ ستاره بود"

این نقل قول ایشان باعث شد، که عده ای از مخالفان مغرض ایشان در خوزستان(منظور منتقدان نیستند، که نقد مایه رحمت است و ابزار توسعه)، کینه توزانه و با حسد بسیار، با دست مایه قرار دادن این نقل قول به تخریب ایشان و زیر سئوال بردن خدمات دولت و سایر ارکان مشارکت کننده برای سیل زدگان بپردازند؛

برای روشن شدن اذهان مخاطبان عزیز و مردم شریف خوزستان، ذکر چند نکته الزامی بنظر می رسد:
۱- دکتر شریعتی در نقل قولی که از اقای یورگن هایگل داشتند، عنوان کردند که ایشان در مورد اردوگاه های اسکان اضطراری رسمی( و نه اردوگاه های غیر رسمی)، کیفیت خدمات را عالی و بیش از حد متعارف برشمردند، در این مورد باید گفت که در بحث اسکان ما شاهد دو نوع اردوگاه های اسکان بودیم، اردوگاه های اسکان اضطراری رسمی ایجاد شده توسط دولت در مکان های مناسب، که این اردوگاه ها از تمام امکانات لازم نظیر: اب بهداشتی ، برق، حمام، دستشویی، وسایل سرمایشی ، اقلام بهداشتی، غذا، خدمات پزشکی و ...برخوردار بودند.

اما در مناطق اسکان غیر رسمی، چون در برخی از مناطق که عمدتا از مناطق صعب العبور بودند، اغلب ساکنان محترم (به خاطر حفاظت از احشام و ...) حاضر به ترک کردن محل زندگی خود و اسکان در اردوگاه های رسمی نبودند، در همان محل اردوگاه هایی به صورت غیر رسمی ایجاد شد. با وجود ارائه خدمات در این اردوگاه ها به واسطه ی دسترسی محدود و سایر عوامل (مانند: جنگل های خسرج) کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده در حد اردوگاه های رسمی نبود.

۲-اقای یورگن از یک سازمان بین المللی غیر دولتی و کامل مستقل حضور پیدا کردند و اگر نقطه نظری هم در بحث اردوگاه های رسمی و کیفیت و کمیت خدمات و امداد ارائه شده داشتند، قطعا بدون جهت گیری سیاسی، قومی، نژادی و بدور از هرگونه حب و بغض نسبت به شخص ایشان، بوده است. به بیان دیگر برای اقای یورگن شخص شریعتی، دولت اصلاح طلب،اصولگرا، اعتدالگرا، قومیت و ... در تهیه و ارائه گزارش مطرح نبوده است.

۳- در باب راستی ازمایی کیفیت و کمیت خدمات نقل شده از اقای یورگن در مورد خدمات و امداد ارائه شده در اردوگاه های رسمی اسکان اضطراری (بالاتر بودن این خدمات از حد مجاز و متعارف) ، مخالفان مغرض باید این موضوع را از اقای یورگن پیگیری و سوال نمایند،نه اقای شریعتی. چرا که اقای یورگن این گزارش را ارائه کردند و اقای شریعتی فقط نقل و قول کننده آن بودند.

در پایان برای صاحب نوشتار این سوال مطرح می شود، که چرا عده ای محدود و معلوم الحال اینچنین کینه توزانه و با حسد غیر قابل توصیف به تخطئه شریعتی میپردازند؟
براستی به کدامین یک از اهداف غیر مشروع خود دست نیافته اند، که قبل از اینکه متوجه ماجرا و موضوع شوند، چشمان خود را میبندند و شروع به تهمت زنی و درج اخبار و تحلیل های غیر واقعی و مغرضانه می کنند؟

مخالفان مغرض بدانند که "کینه و حسد" انسان را تباه می کند، حال چه سوژه شریعتی باشد و چه فرد دیگری.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار