رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: از ظرفیت منابع مالی هشت بانک کشور در بازسازی اماکن مردمی و واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیلاب استان استفاده می شود.
کد خبر: ۷۴۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 18 May 2019

امید حاجتی اظهار داشت: هر کدام از بانک های تعیین شده 140 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در مناطق روستایی و شهری به ترتیب با نرخ های چهار و پنج درصد تسهیلات ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه سقف این تسهیلات به ترتیب 400 و 500 میلیون ریال است، گفت: این میزان تسهیلات برای بازسازی و یا ساخت مجدد واحدهای مسکونی آسیب دیده اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مبالغ تحت عنوان خرید لوازم خانگی پرداخت می شود، افزود : با توجه به اینکه با همکاری بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار است در بین خسارت دیدگان لوازم خانگی مورد نیاز توزیع شود از این بانک ها خواسته شده با هماهنگی این دو نهاد در جاهایی که ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی نیاز نیست این منابع به سمت ساخت و بازسازی هدایت شوند.

ابلاغ استمهال تسهیلات بانکی واحدهای اقتصادی سیل زده

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر استمهال تسهیلات بانکی واحدهای اقتصادی سیل زده اشاره کرد و گفت: این بخشنامه به زودی اجرایی می شود.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال برآورد میزان خسارت از واحدهایی است که در این زمینه دچار خسارت شده اند.

اجرای پوشش شبکه بیمه ای برای همه زمین های کشاورزی

حاجتی با تاکید بر اینکه همواره بخش قابل توجه ای از زمین های کشاورزی استان در معرض خطر سیلاب هستند ، گفت: برای اینکه در بحران های احتمالی آینده دولت در این زمینه دوباره متحمل بار سنگین جبران این خسارت نشود طرح پوشش سراسری شبکه بیمه ای زمین های کشاورزی استان اجرا می شود.

این عضو قرارگاه بازسازی بیان داشت: به دلیل خسارت وارده به زمین های کشاورزی دولت باید به کشاورزان هشت هزار میلیارد ریال بابت آسیب به کشت گندم پرداخت کند.

وی گفت: این اقدام با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در سطح مزارع کشاورزی استان انجام می شود که مشابه طرح بیمه سراسری خانه های روستایی استان است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه بیمه 140 هزار خانه روستایی خوزستان سال گذشته انجام شد، گفت: در زمینه بیمه زمین های کشاورزی علاوه بر اینکه دولت سهم خود را پرداخت می کند، کشاورزان نیز مشارکت خواهند داشت.

مناطق حاشیه رودخانه های دز، کارون و کرخه در استان خوزستان از اوایل فروردین امسال به دلیل بارش های شدید در این استان و استان های بالا دست دچار سیلاب شد.

در جریان سیلاب اخیر 21 شهرستان خوزستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شد و سیل زدگان ناشی از آن در 91 اردوگاه مستقر شدند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار