با کنترل و کاهش سیلاب؛
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با کنترل و کاهش سیلاب، شش دستگاه حفاری در موقعیت های مناطق نفتخیز جنوب و حوزه نفتی غرب کارون در خوزستان فعالیت خود را از سر گرفتند.
کد خبر: ۷۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 18 May 2019

سعید قربانی در این باره اظهار داشت: در پی افزایش دبی آب رودخانه های کارون، دز و کرخه به سبب بارندگی های سیل آسا و رهاسازی بخشی از آب پشت سدها، هشت دستگاه حفاری این شرکت از مدار عملیات خارج و ایمن سازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی در این ارتباط به توقف دستگاه های 28، 37، 65، 92، 81، 24، 66 و 62 بیان داشت: با کاربست تمهیدات لازم و تایید مراحل ایمن سازی تجهیزات و استحکام بخشی سیل بندها، پیرامون دکل ها و اردوگاه ها و همچنین راه های دسترسی، به جز دستگاه های 28 و 81 فتح سایر دکل ها در چرخه عملیات قرار گرفته و طبق برنامه فعالیت خود را دنبال می کنند.

قربانی در زمینه شروع به کار دستگاه های 28 و 81 فتح توضیح داد: این دستگاه ها در میدان نفتی آزادگان جنوبی در هورالعظیم استقرار و با توجه به بالا بودن ارتفاع آب و زیر آب رفتن جاده های دسترسی، در زمان حاضر تردد خودروها و جابجایی تجهیزات در موقعیت آنها تا فراهم شدن شرایط و کاهش سطح روان آبها امکان پذیر نیست.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست پدافند غیر عامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: دستگاه های حفاری این شرکت علاوه بر منطقه عملیاتی میدان نفتی آزادگان جنوبی، در میادین نفتی شادگان، آبتیمور غربی و اهواز استقرار دارند.

قربانی یادآورشد:در حادثه بروز سیلاب و واقع شدن شماری دستگاه های حفاری در محاصره روان آبها به هیچ یک از کارکنان آسیب نرسید و تنها تجهیزات متحمل خساراتی محدود شدند.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز مدیر پروژه حفاری 6+8 حلقه چاه اکتشافی در بخش خشکی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: دستگاه حفاری 32 فتح پس از 247 ساعت وقفه در کار به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب، بار دیگر در چرخه عملیات قرار گرفت.

شرکت ملی حفاری ایران که در سال 1358به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد، هم‌ اکنون با در اختیار داشتن 72 دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ ای از ماشین‌ آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌ های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان‌ کاری و لوله‌ گذاری، بیش از 90 درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌ های نفتی ایرانی فراهم، و در عمل به صورت خودگردان فعالیت می کند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار