رییس سازمان مدیریت بحران:
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بخش مهم ارزیابی و کارشناسی واحدهای آسیب دیده از سیل به انجام رسیده گفت: تاکنون 169 هزار و 377 واحد آسیب دیده اعم از احداثی و تعمیری در سکونتگاه های شهری و روستایی کارشناسی شده و در مرحله تامین اعتبار است.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 19 May 2019

اسماعیل نجار با ارایه گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق سیل زده این مطلب را بیان کرد و افزود: برنامه زمانبندی و دستورالعمل مشارکت نهادهای کمک رسان در بازسازی مناطق سیل زده تهیه و در حال اجراست.

وی ادامه داد: در خصوص اسکان موقت آسیب دیدگان، اقدامات مقدماتی در مناطقی که اولویت داشته مانند پلدختر و معمولان صورت پذیرفته و تامین اعتبار از منابع بنیاد کمک هزینه اسکان موقت پرداخت شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات معیشتی و بازسازی و پرداخت کمک بدون عوض در مناطق آسیب دیده از سیل ادامه دارد و در مکان هایی که امکان بازسازی وجود دارد عملیات اجرایی آغاز شده است. 

نجار توضیح داد: ستادهای معین در استان های آسیب دیده ای که دارای تمرکز آماری خسارت می باشند، شامل استان میزبان استان گلستان (خراسان رضوی، گیلان)، استان میزبان خوزستان (فارس، البرز، خوزستان، تهران، هرمزگان و کرمان) و استان میزبان لرستان (کردستان، قزوین، مرکزی، اردبیل، اصفهان) است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار