مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از توزیع ۳۴ هزار حلقه لاستیک در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 19 May 2019
 
تابناک مرکزی -  سال گذشته بود که در کنار مشکلات فراوان کشور اعتصاب کامیون داران خود به معضل بزرگی تبدیل شد. معضلی که تأثیرات آن در دیگر حوزه‌ها مشهود بود.

کامیون دارانی که می‌گفتند قصد اعتصاب ندارند و دلیل عدم حرکتشان ناتوانی از ادامه حرکت است. مشکل از نبود لاستیک بود. در بازار داغ کمبود‌ها نوبت به لاستیک خودرو‌های سنگین رسیده بود و بلای اقتصاد سوز احتکار یقه گیر این قشر از جامعه شده بود.

این اتفاق سعی شد از طرف دولت با تزریق لاستیک‌های دولتی وارداتی و حتی تولید داخل به بازار کنترل شود و این‌طور بود که با سهمیه‌بندی استفاده از لاستیک‌های دولتی این بخش از جامعه تا حدودی به فضای آرام برگشت و به کار خود ادامه داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی:

توزیع ۳۴ هزار حلقه لاستیک در استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در خصوص اتفاقات سال گذشته و اقدامات انجام‌شده گفت: در فعل‌وانفعالات سال گذشته لاستیک افزایش قیمت دو سه برابری داشت و بعد از مدتی کلاً نایاب شد و رانندگان با مشکل مواجه شدند.

زندی فر افزود: با همکاری سازمان صمت، نرم‌افزاری تهیه شد که توزیع لاستیک بر اساس میزان پیمایش هر وسیله نقلیه به آن تعلق بگیرد. یعنی هر ماشین به هر میزان که کار کند سهمیه لاستیک به آن تعلق می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه به ازای هر سی هزار کیلومتر، سهمیه لاستیک به رانندگان تعلق می‌گیرد عنوان کرد: از ابتدا ده مرکز صدور حواله در استان تشکیل شد که در اختیار تشکل‌های رانندگان قرار گرفت که در این شرایط انجمن‌های صنفی خودشان توزیع‌کننده هستند و ۳۴ عامل توزیع هم در استان هست که کار توزیع را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به توزیع  ۳۴ هزار حلقه لاستیک اظهار کرد: همچنان لاستیک‌ها می‌آیند. البته صد در صد نیاز را تأمین نمی‌کنند، ولی شکر خدا آن مشکلات حادی که قبلاً داشتیم را برطرف کرده و همه در حال تلاش‌اند که لاستیک در حد نیاز توزیع شود.

وی تشریح کرد: عده‌ای لاستیک‌ها را زیر نظر حمل‌ونقل دریافت می‌کنند و افراد دیگری هم هستند که کارت هوشمند دارند، ولی در حوزه شهری کار می‌کنند یعنی نمی‌توانند ۳۰ هزار کیلومتر پیمایش را داشته باشند. در ستاد تنظیم بازار مصوب شد برای این افراد ۱۰ درصد از سهمیه‌ای که تعلق‌گرفته است را  به انجمن وانت‌بار‌ها داده شود که افراد با مراجعه به آنجا سهمیه دریافت می‌کنند. کسانی هم که در حوزه پیمانکاری و در حوزه فعالیت‌های شخصی فعال‌اند و کارت هوشمند ندارند باید به همان حوزه مراجعه کنند و لاستیکشان را بگیرند.

زندی فر عنوان کرد: معمولاً دو سه جلسه یک‌بار در ستاد تنظیم بازار روی بحث لاستیک گزارش می‌دهیم.   مسئله با دقت و ظرافت خاصی پیگیری می‌شود تا مشکل خاصی برای رانندگان پیش نیاید. باید دقت شود که لاستیک به کسانی تعلق گیرد که نیاز مبرم دارند.

وی در خصوص وارداتی و داخلی بودن لاستیک‌ها گفت: علی‌رغم توزیع لاستیک‌های داخلی نیاز داریم که مقداری لاستیک هم وارد کنیم. بر اساس تعداد ماشینی که در هر استان وجود دارد و بر اساس کارت هوشمند و مرکز شماره‌گذاری، لاستیک یا وارد کشور می‌شود یا همان داخلی‌ها در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تأکید بر اینکه سامانه طراحی‌شده سامانه عادلانه‌ای است که می‌شود گفت: هم رانندگان و هم سازمان‌های مربوطه از آن راضی هستند خاطرنشان کرد: در رابطه با عملکرد در حوزه توزیع استان مرکزی جزء سه استان برتر است که کار از روز اول یک‌روال منطقی و عادلانه به خودش گرفت و لاستیک توزیع شد و در حال توزیع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار