دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد خرمشهر خبر داد:
دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر گفت: برنامه ریزی شده است به مناسبت سوم خرداد ۴۳ برنامه فرهنگی، هنری، معنوی و حماسی در خرمشهر اجرا شود.
کد خبر: ۷۴۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 20 May 2019

عبدالامیر عریضاوی عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: از سوی کمیته‌های هشتگانه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در قالب برنامه زمان بندی برگزاری برنامه‌های مختلف همچون یادواره شهدا و حماسه سازان خرمشهر در سطح دانشگاه‌ها و مراکز سطح شهرستان پیش بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد خرمشهر به اجرای دو برنامه شاخص در خرمشهر در روز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: در روز سوم خرداد در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر همچون سال‌های گذشته تجمع نیروهای مسلح به عنوان ویژه برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: رایزنی برای حضور سردار سلامی یا دیگر فرماندهان رده بالای نظامی کشور برای شرکت در این برنامه در حال انجام است.

عریضاوی از برگزاری همایش فاتحان در همان روز هم خبر داد و اظهار کرد: همچنین در ادامه برنامه تجمع نیروهای مسلح، همایش بزرگ فاتحان در شبستان غدیر مسجد جامع با حضور چهره‌های ملی و خالقان حماسه فتح خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی برگزاری ورک شاپ نقاشی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر، برپایی نمایشگاه دستاوردهای در کشتی سازی شهید موسوی و نمایشگاه عکس خرمشهر در جنگ توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و نفت و گاز اروندان را از جمله برنامه‌های روز اول خرداد به همین مناسبت اعلام کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد خرمشهر برگزاری مراسم شعرخوانی با حضور شاعران برجسته استانی در دانشگاه پیام نور و شب شعر عربی در تالار فانوس را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در نخستین روز از خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر اجرا می‌شود.

وی در ادامه با برشماری دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به این مناسبت، از برگزار نشدن جشن سالروز آزادسازی خرمشهر به دلیل تقارن با ایام شهادت امام علی (ع) نیز خبر داد و گفت: به دلیل مقارن شدن سالروز آزادسازی خرمشهر با ماه مبارک و ایام ضربت و شهادت امام علی (ع) امسال جشنی به مناسبت فتح خرمشهر در این شهر برگزار نمی‌شود و یاد این حماسه به گونه‌ای که شأن این ایام حفظ شود، بزرگ داشته خواهد شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار