وزیر راه و شهرسازی در ماکو گفت: عملیات اجرایی قطعه سوم طرح آزادراه بازرگان_مرند امروز آغاز شد
کد خبر: ۷۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 21 May 2019
عملیات اجرایی طرح آزادراه بازرگان_مرند امروز آغاز شد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد اسلامی امروز طی ویدیو کنفرانس از مرز بازرگان که با حضور روحانی انجام شد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آزادراه بازرگان-مرند اظهار کرد: آزادراه بازرگان-مرند به طول ۷۱ کیلومتر و با اعتبار یک هزار میلیاد تومان اجرا می‌شود که ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و مسؤولیت تملک اراضی مسیر این آزادراه نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن این طرح نقش مهمی در توسعه ترانزیتی استان و کشور خواهد داشت، افزود: برای آغاز عملیات دو قطعه باقی مانده این آزادراه نیز به طول ۱۲۰ کیلومتر مطالعات لازم انجام شده و فراخوان نیز در این زمینه داده شده است.

روحانی در هنگام دستور آغاز اجرای این عملیات عنوان کرد: این طرح بسیار مهم است و موضوع ترانزیت و اتصال ایران از طریق بزرگ‌راه‌ها و راه‌آهن‌ها به کشورهای همسایه نقش مهمی دارد.

اتصال ۷۷۴ روستای آذربایجان‌غربی به پهنای باند شبکه ملی اینترنت

آذری جهرمی در ادامه طی سخنرانی به صورت ویدیو کنفرانس از شهرستان شوط با اشاره به اینکه دکل‌های مخابراتی استان بسیار قدیمی و از نظر فناوری بسیار پایین بودند، ادامه داد: به طور کلی یک هزار و ۲۰۰ دکل مخابراتی در استان وجود دارد که به دلیل فناوری پایین و فاقد ارتباط بودن ۲۰۰ کیلومتر از جاد‌های استان موجب گله‌مندی مردم شده بود و آذربایجان‌غربی از نظر شاخص اطلاعات و فناوری رتبه ۲۹ کشوری را داشته است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای این شاخص برنام‌ریزی برای انجام چهار طرح ارتباطاتی و فناوری در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: برای این منظور از یک هزار و ۲۰۰ دکل مخابراتی استان یک هزار مورد آن به فناوری نسل دو و ۲۰۰ مورد به فناوری نسل سه و چهار تلفن همراه ارتقا یافت.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه ۷۰ درصد از ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های فاقد ارتباط استان در حال حاضر به شبکه ارتباطات کشور وصل شده است، تصریح کرد: همچنین فاقد ۷۷۴ روستا در آذربایجان‌غربی به پهنای باند اینترنت ملی متصل شدند به گونه‌ای که در یک سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

وی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه این وزارت‌خانه آمادگی دارد تا به بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری موجب صرفه‌جویی ۳۵ درصدی در مصارف آب کشاورزی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار