استاد علی غلامی، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان خوزستان، اهل آبادان، بر اثر ایست قلبی درگذشت.
کد خبر: ۷۴۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 21 May 2019

علی غلامی در سال ۱۳۳۰ در آبادان متولد شد. وی فعالیت نمایشی خود را پس از گذراندن دوره کاردانی و کارشناسی رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران، در بوشهر و زیر نظر استاد ایرج صغیری شروع کرد.

با پایان جنگ تحمیلی و بازگشت مهاجران در سال ۱۳۷۲ مسؤولیت حوزه‌ هنری آبادان را عهده‌دار شد.

غلامی نمایش «شب با خورشید دل با دریا» نوشته مرحوم بهمن عیوق را سال 1375 روی صحنه برد و با حضور در چند جشنواره‌ استانی و کشوری جوایز بسیاری را از آن خود کرد.

آخرین اثر غلامی نمایشی به نام «سردار سوختن» بود که در نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز در شهریور ۹۷ اجرا شد.

همچنین در پی درگذشت استاد علی غلامی هنرمند پیشکسوت تئاتر استان خوزستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیام تسلیتی را صادر کرد.

در پیام تسلیت محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

انسانی شریف، مردی بزرگ، هنرمندی توانا و مردمی، جهان خاکی را به سوی منزلگاه ابدی خویش ترک کرد. همه عمر، شریک سختی ها، روایتگر شادی‌ها، همراه و همدم همه لحظات هم میهنانش بود.

چه بسیار بجای مردم گریست، تا بدانند شریکی بر آلامشان وجود دارد و چه سخاوتمندانه خنداند بی ترس از ملامت دیگران، تا بدانند امید معبر آینده است.

اینجانب مصیبت فقدان استاد علی غلامی را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه شریف هنر تئاتر استان های خوزستان و بوشهر تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، علو درجات و آرامش ابدی را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار