سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان گفت: سپاه تهران و گروه‌های جهادی احداث یک هزار واحد مسکونی را در مرحله اول برای سیل‌زدگان دشت‌آزادگان بر عهده گرفته‌اند و این کار از روستای «بُنده» آغاز شده است.
کد خبر: ۷۴۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 25 May 2019

حمید سیلاوی سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان اظهار کرد: پس از باز شدن مرز بین المللی چذابه تا ظهر امروز تعداد 112 کامیون عراقی و ایرانی  و تعداد 325 نفر  از مرز دو طرف تردد کردند.

وی افزود: حجم صادرات انجام شده در مرز چذابه از روز گذشته تا 12 ظهر دوشنبه حدود 2هزار و 575 تن گزارش شده است.

سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان با اشاره به تاثیر مرز چذابه در وضعیت اقتصادی منطقه، گفت: حدود یک هزارو 200 کارگر در مرز چذابه مشغول به کار هستند که بسته بودن مرز، موجب بیکاری آنها شده بود.

سیلاوی عنوان کرد: در سیلاب اخیر 10 روستا از روستاهای دشت‌آزادگان  زیر آب رفتند که در حال حاضر موفق به نظافت، آهک‌پاشی و سم پاشی 9 روستا شدیم.

وی با بیان اینکه از میان 34 سیل‌بند در روستاها، 13 سیل‌بند هنوز به طور کامل ترمیم نشده است، افزود: در مسیر الله اکبر نیز بیش از 27 بریدگی وجود دارد که 4 بریدگی بزرگ و مابقی بریدگی‌ها کوچک هستند که از امروز با ارسال لودر و لوله‌های مورد نیاز، فعالیت در این مسیر را آغاز کردیم.

سرپرست فرمانداری دشت‌آزادگان عنوان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 700 پرونده مسکن به منظور  پرداخت خسارت معیشتی، تعمیر و ساخت منازل دریافت شد که از این تعداد یک هزار و 800 پرونده  جهت بازسازی و تعمیر به بانک معرفی شد.

وی افزود:  از بین 3 هزار و 700 واحد آسیب دیده از سیل نزدیک به یک هزار و 700  واحد باید تخریب و احدث مجدد شوند و مابقی واحدهای مسکونی  بین 20 تا 50 درصد از سیل آسیب دیده‌اند.

سیلاوی با اشاره به نحوه پرداخت خسارت به سیل‌زدگان بیان کرد: یک بخش  از پرداخت خسارت به سیل‌زدگان به صورت وام معیشتی، 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 15 میلیون وام تعمیراتی با بهره کم به سیل‌زدگان است و خانه‌هایی که تخریبی هستند 15 میلیون وام بلاعوض و 40 میلیون تومان وام کم بهره به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از آنجایی که با جمع 55 میلیون تومان امکان احداث منزل وجود ندارد با سپاه تهران  به توافق رسیدیم که در مرحله نخست، تعداد یک هزار واحد مسکونی را برای ما بسازند.

وی با بیان اینکه از دو روز گذشته احداث نخستین واحد مسکونی سیل‌زدگان در روستای بُنده دشت‌آزادگان توسط سپاه آغاز شد، گفت: مقرر شد تامین کلیه مصالح ساخت و ساز با ما باشد و نقشه‌برداری، ساخت و ساز و خاک‌ریزی منازل به عهده سپاه باشد.

 

منبع: فارس

وی با بیان اینکه بیش از یک هزارو 800 پرونده کشاورزی نیز تکمیل شد، عنوان کرد: اولین اقدام در تکمیل پرونده‌های پرداخت خسارت اراضی کشاورزی جمع‌آوری اطلاعات اراضی، سپس نقطه‌یابی اراضی خسارت دیده به وسیله جی.پی.آر.اس و در مرحله بعد تایید کمیته تشخیص اولیه و کمیته تصمیم‌گیری است.

سیلاوی با اشاره به آسیب دیدگی 70 درصد اراضی کشاورزی دشت‌آزادگان از سیل، گفت: از مجموع 64  هزار هکتار کشاورزی دشت‌آزادگان، 54 هزار هکتار زیر آب رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار