تهران- استاندار تهران گفت: افزایش 6.7 درصدی تعداد افراد فوت شده در حوادث جاده ای این استان طی سال 97 نسبت به سال 96 زیاد و غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۷۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 22 May 2019

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران افزود: در این استان طی سال گذشته یک هزار و 319 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند که باید شاخص های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآورشد: اکنون پس از بیماری های غیرواگیر، حوادث جاده ای بیشترین علت مرگ و میر افراد محسوب می شود و ایران در این زمینه آمار بالایی دارد.
محسنی بندپی اظهارداشت: میانگین سنی افراد فوت شده در این حوادث به 33 سال می رسد در حالی که وقوع چنین حوادثی قابل پیش بینی و کنترل است و می توان با اقدامات مناسب این آمار را کاهش داد.
استاندار تهران گفت: در کنار مرگ 15 تا 17 هزار نفر طی سال بر اثر حوادث جاده ای در کشور صدها هزار نفر نیز به دلیل همین سوانح دچار معلولیت می شوند و هزینه مضاعفی را به خانواده خود و دولت تحمیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید جلسه های بیشتری برای بررسی این مساله برگزار کرد تا به راهکارهای مناسب و عملیاتی برای کاهش تعداد فوتی ها و مصدومان حوادث جاده ای دست یافت.
محسنی بندپی ادامه داد: امسال نمی توان چندان روی تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهبود راه های ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین های مداربسته کار کرد اما می توان آموزش را در سطح وسیع مدنظر قرار داد.
استاندار تهران تاکید کرد: باید روی آموزش، تقویت ایمنی موتورسواران، سلامت و تردد خودروهای سنگین بیشتر کار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار