مدیرعامل شرکت غله منطقه چهار کشور خبرداد:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور در خصوص مبلغ پرداخت شده به گندمکاران و کلزاکاران در سال جاری گفت: تا کنون حدود 2 هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی بصورت نقد پرداخت شده است که این میزان نقدینگی در استان نوید رونق در سایر فعالیت ها و چرخه اقتصادی را می دهد.
کد خبر: ۷۴۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 25 May 2019

 

خدارحمش امیری زاده با استقبال از دستور ریاست جمهور کشور در خصوص خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: الحمدالله امروز پس از سال ها تلاش و خودباوری طعم و لذت خودکفایی را در تولید گندم لمس کرده ایم و قطعاً با دستور اخیر رییس جمهور می توان گام های بلندتری را در خصوص افزایش تولید گندم و سایر محصولاتی که ضرورت تولید آن تا رسیدن به خودکفایی احساس می شود، برداشت.

وی افزود: امروز در بحث تولید دانه های روغنی بخصوص کلزا راه بسیاری تا رسیدن به خودکفایی در پیش داریم ولی دستور اخیر رییس جمهور می تواند در جهت تسهیل شرایط و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، موانع بسیاری را برداشته و هر چه سریعتر جشن شکوفایی و اقتدار تولید را برای یکی دیگر از محصولات کشاورزی برگزار کنیم.

امیری زاده افزود: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله در بحث خرید، نگهداری و توزیع این کالاهای استراتژیک نقش بسزایی ایفا می کند و امروز نتایج اقدامات خود را در افزایش تولید و راندمان کیفی بخش های مختلف مشاهده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی اصلی خرید تضمینی گندم و کلزا در کشور است و با برنامه ریزی های مناسب طی سالیان متوالی توانسته رنگ امید را به کشاورزان هدیه دهد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با بیان مبلغ پرداخت شده به کشاورزان گندمکار و کلزاکار در سال جاری اظهار کرد: تا کنون حدود 2 هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی بصورت نقد پرداخت شده است که این میزان نقدینگی در استان نوید رونق در سایر فعالیت ها و چرخه اقتصادی را می دهد.

امیری زاده نتیجه خودکفایی و خوداتکایی در محصولات کشاورزی را اقتدار کشور خواند و گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به معنای تضمین امنیت ملی و غذایی کشور است و نباید به سادگی از چنین دستاوردهایی که با تلاش، امید و تدبیر به آن رسیدیم و امروز تثبیت شده است عبور کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در خوزستان خاطرنشان کرد: امروز از استان خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور بدلیل تولید حدود 16 میلیون تنی محصولات کشاورزی در کشور یاد می شود.

امیری زاده ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی نظیر گندم، دانه روغنی کلزا، گندم بذری و خرما مقام نخست را دارد و با توجه به همجواری به 5 استان کشور و دسترسی به کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس همچنین خطوط هوایی بین المللی، راه آهن و بنادر بزرگ کشتیرانی توانسته جایگاه خود را در سایر زمینه های تولید علاوه بر نفت و گاز نشان دهد.

وی با بیان اینکه راه تحقق اقتصاد مقاومتی خودکفایی و صادرات تولیدات خواهد بو، .با آرزوی اینکه بتوانیم از مرحله خودکفایی و خوداتکایی به مرحله صادرات این محصولات برسیم، گفت: بزودی با آغاز طرح های جدید و بهره برداری از پروژه های کشاورزی در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شکوفایی تولید بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار