مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: جهت اصلاح اساسی جاده‌های آسیب‌دیده خوزستان منتظر تأمین اعتبار هستیم.
کد خبر: ۷۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 25 May 2019

غلامعباس بهرامی‌نیا در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های آسیب دیده در سیل خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر به‌جز 2، 3 مسیر روستایی که مسیر روستاهای مگران 2 و 3 و مسیر حمیدیه-خسرج، همه مسیرها را بازگشایی کرده و کارهای اصلاح موقتی این جاده‌ها انجام شده است.

وی افزود: اما جهت کارهای اساسی و ترمیم زیربنایی این محورها برنامه کاملی را به استانداری و ستاد بازسازی کشور تحویل داده‌ایم که بازدیدها و صحت‌سنجی این جاده‌ها تقریباً انجام شده و منتظریم ابلاغ مالی برای این مسیرها انجام شود.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: برآورد ریالی ما 850 میلیارد تومان خسارت از ماه‌های آخر سال 97 تا کنون است که عمده خسارات در فروردین‌ماه امسال اتفاق افتاد.

وی درباره احتمال یا عدم احتمال رانش جاده‌ها بر اثر نفوذ آب به لایه‌های زیرسطحی زمین عنوان کرد: اغلب جاده‌های ما بر اساس کار دقیق کارشناسی و مهندسی ساخته شده‌اند و تست‌های مختلفی روی آن‌ها انجام شده است؛ در نقاطی که بعضاً شکافی در جاده‌ها در دوران سیل به‌وجود آمد عواملی همچون شدت و دبی آب عبوری از جاده‌ها اثرگذار بود که طبیعی هم بود زیرا همه محورهای ما که آسفالت ایده‌آل ندارند؛ وگرنه خطری از منظر نفوذ آب به زمین جاده‌ها را تهدید نمی‌کند.

بهرامی‌نیا بیان کرد: به‌هرحال ما برای اصلاح و ترمیم اساسی جاده‌های آسیب‌دیده فقط منتظر بحث تأمین اعتبار هستیم و به محض رسیدن بودجه، عملیات جدی در این جهت آغاز می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار