رئیس کل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هلال‌احمر برای سیل‌زده‌های کشور ۲۵۲ میلیارد تومان بود که شامل 170 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و 82 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 25 May 2019

علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور روز پنجشنبه به استان خوزستان سفر کرد و در این سفر در نشست شورای اداری جمعیت هلال‌احمر حضور کرد سپس از روستای مگران ۳ و سالن شهدای کارگر بازدید کرد، در انتها با استاندار خوزستان ملاقات کرد.

وی در نشست شورای اداری این جمعیت در اهواز با اشاره به این‌که خوزستان بیشترین تأثیر را از سیل پذیرفت، اظهار کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هلال‌احمر برای سیل‌زده‌های کشور ۲۵۲ میلیارد تومان بود که 170 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و 82 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی حاصل اعتمادی بود که مردم با همه مشکلات اقتصادی به جمعیت هلال‌احمر کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر افزایش سرعت بازتوانی و بازسازی در مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی بتوانیم با سرعت مشکلات مردم را برطرف کرده و با توجه به خسارت‌های مالی، روحی و روانی بسیار زیادی که به مردم رسید زمینه برگشت به شرایط عادی را فراهم کنیم.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر از انبارهای امدادی و لجستیکی خود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد.

بازدید از روستای مگران 3

پیوندی در ادامه سفر خود در جمع مردم سیل دیده روستای مگران 3 شهرستان شوش حضور یافت و روزه خود را بر سفره اهالی خونگرم این روستای تخریب‌شده افطار کرد.

وی پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطار به کانکس‌های اسکان موقت مردم سیل‌زده روستای مگران 3 رفت و با مردم آسیب‌دیده دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در این گفت‌وگو قول مساعد داد تا مشکلات مردم را به مسئولان ارشد انتقال داده و با تسهیل‌گری و هم‌افزایی زمینه حل برخی از مشکلات را مرتفع کند.

دیدار با استاندار خوزستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با استاندار خوزستان از تلاش‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی در امدادرسانی به حادثه سیل اخیر تجلیل کرد.

پیوندی در دیدار با استاندار خوزستان با تأکید بر نگاه مثبت تیم ارزیابی فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در خصوص روند امدادرسانی در استان خوزستان، اظهار کرد: بیش از 10هزار بسته حمایتی شامل لوازم ضروری زندگی در روزهای آینده در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود و طرح فطرانه نیز توسط جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در روزهای پایانی ماه رمضان اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان نیز در این دیدار از تلاش‌های شبانه‌روزی و مجدانه جمعیت هلال‌احمر و استان‌های معین در مناطق سیل‌زده استان تقدیر کرد.

رئیس کل جمعیت هلال‌احمر پیش از دیدار با استاندار خوزستان از سالن شهدای کارگر و محل جمع‌آوری و بسته‌بندی کمک‌های اهدایی مردم به مناطق سیل‌زده بازدید و از تلاش‌های شبانه‌روزی داوطلبان و نیروهای مردمی حاضر قدردانی کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار