سرپرست شهرداری و شهردار منتخب اهواز در جلسه شورای اداری شهرداری بر لزوم تحول در ساختارها، شیوه‌ها و روش‌ها در این مجموعه تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 25 May 2019

در جلسه شورای اداری شهرداری اهواز که با حضور باباپور نایب رئیس و موسوی نژاد عضو شورای اسلامی شهر تشکیل شد، موسی شاعری با ابراز خوشحالی از بازگشت به شهرداری اهواز از زحمات و تلاش‌های انجام شده تجلیل و بیان کرد: از شورای اسلامی شهر بابت اعتمادشان به یکی از فرزندان خانواده شهرداری تشکر می‌کنم. باید بدانیم که اکنون وظیفه ما از گذشته سخت‌تر است. پس بیایید با هم، در کنار هم دلسوزانه و برادرانه با ارتقای وضع موجود در همه زمینه‌ها پاسخ مناسبی به این اعتماد بدهیم.

وی ادامه داد: شناخت خوبی از مجموعه دارم مدیران مجموعه را دلسوز متعهد و متخصص می‌بینم اعتقادم حفظ کلیت مجموعه مدیران فعلی است عملکرد مدیران را بر اساس یک نظام ارزشیابی رصد می‌کنم و بر اساس عملکرد ایشان در صورت نیاز تغییراتی اعمال خواهد شد.

شهردار منتخب اهواز با اعلام یکی از اولویت‌های خود گفت: تحول مدنظرم تحول در ساختارها شیوه‌ها و روش‌ها در شهرداری اهواز است. در صورت تحقق این امر، همین مجموعه مدیران که در سخت‌ترین شرایط شهر را اداره کردند می‌توانند وضعیت را به سمت توسعه سوق بدهند. این تحول با هدف چابکی در سیستم انجام می‌پذیرد. باید با حذف بوروکراسی زائد در عین تقویت، نظارت و رعایت کلیه قوانین، موانع اصلی کارها را از سر راه برداریم.

سرپرست شهرداری اهواز تشریح کرد: بر این اساس نقش معاونین شهردار پررنگ تر می‌شود. معاونین توانمند شهرداری نقش هدایتی و نظارتی بیشتری دارند. لازم است اقدامات مدیران مناطق و سازمان‌ها با هماهنگی معاونین شهردار انجام شود.

شاعری با اشاره به برگزاری طرح پساسیل اظهار کرد: این طرح بزرگ با هدف بهسازی سواحل غربی و با همت خدمات شهری به مناطق هشتگانه آغاز شده است‌. لازم است با بسیج کلیه نیروهاو ماشین‌آلات، پاکسازی‌های گسترده و شست‌وشوی مبلمان شهری و غیره هر چه سریع‌تر به پایان برسد تا بقایای سیل زودتر از میان برود و به حالت قبلی باز گردیم. همچنین جهت بازسازی سواحل نیز باید ضمن پیگیری اخذ خسارت‌ها از دولت، کار را شروع کنیم.

سرپرست شهرداری اهواز به برخی از موضوعات خدمات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: قراردادهای خدمات شهری رو به اتمام است و لازم است هر چه سریع‌تر با رفع نواقص قبلی اقدامات لازم صورت پذیرد. ضمنا نظام ارزشیابی در همه سطوح مدیران، پیمانکاران، پرسنل و ...باید اعمال شود.

وی افزود: برای ارتقا سطح خدمات شهری تداوم و اجرای کامل طرح ناحیه محوری ضروری است و مقاومت در برابر اجرای این طرح به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست ضمن آنکه باید شرایط و امکانات مناسب اجرای این طرح فراهم بشود.

شاعری ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی و تعامل بیشتر با دستگاه‌های قضایی و سایر ارگان‌ها بتوانیم در خصوص ساماندهی دستفروشان و وانت بارها گام‌های موثری برداریم.

شهردار منتخب اهواز با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری باید بر روی فرصت‌های مناسب، زودبازده با تاکید بر مطالعات انجام شده در سالیان قبل و تجربیات قبلی تمرکز کنیم تا بتوانیم چند پروژه سرمایه‌گذاری تاثیرگذار را تا پایان این دوره مدیریت شهری به سرانجام برسانیم.

موسی شاعری با بیان اینکه باید به مدیریت منابع انسانی نگاه نوینی داشته باشیم گفت: جذب نیروی انسانی به هر شکل ممنوع است. از حراست و بازرسی نظارت دقیق داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف با مدیران مربوطه برخورد قانونی می شود.

شهردار اهواز با اشاره به مباحث درآمدی گفت: یکی از موضوعات مهم در شهرداری موضوع درآمدی است که یکی از شاخص‌های ارزشیابی مدیران است. با مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه آگاه هستم اما علی‌رغم این معضلات می‌توانیم وضعیت درآمدی را ارتقا دهیم ضمن آنکه صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اولویت‌های ماست.

شاعری خطاب به مدیران گفت: حضور موثر در وقت اداری مدیران یکی از الزامات این دوره است. مدیران باید ضمن تکریم ارباب رجوع با ارتباط موثر با زیرمجموعه خود موجبات دلگرمی پرسنل و بالا رفتن بازده کاری ایشان را فراهم آورند. از این رو لازم است که جلسات داخلی به پس از وقت اداری موکول شود.

سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به بودجه امسال گفت: بودجه سال ۹۸ نیاز به بازنگری اساسی دارد باید بودجه با رویکرد تحول‌گرا اصلاح شود زیرا به زودی لایحه اصلاح بودجه ۹۸ به شورای اسلامی شهر می‌رود.

موسی شاعری در پایان گفت: لازم است مدیران تلاش همه جانبه خود را جهت گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو شامل شبهای قدر، سال‌روز آزادسازی خرمشهر، روز قدس و عید فطر انجام دهند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار