مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: جمعیتی از ملخ‌های صحرایی در مراتع با پوشش بوته‌ای و درختچه‌ای روستای بن رشید از توابع بخش سلطان‌آباد رامهرمز ظاهر شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 25 May 2019

سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز اظهار کرد: جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع با پوشش بوته‌ای و درختچه‌ای روستای بن رشید از توابع بخش سلطان‌آباد رامهرمز ظاهر شدند که بلافاصله با تدارک ادوات، تجهیزات و سموم موردنیاز،  از بعدازظهر روز گذشته تا ظهر امروز طی دو عملیات سم‌پاشی مؤثر در سطح حدود ۱۵ هکتار بخش عظیمی از دسته‌های ملخ‌ها نابود شدند.

وی افزود: از بهمن‌ماه گذشته با اعلام ورود ملخ صحرایی از جنوب کشور بلافاصله ضمن تشکیل اولین ستاد ردیابی، رصد و مبارزه، تشکیل کمیته‌ها و اکیپ‌های مربوطه در جهاد کشاورزی و پیش‌بینی تدارکات لازم و اطلاع‌رسانی عمومی به کشاورزان به‌طور مستمر عملیات گشت زنی، رصد و پایش توسط  کارشناسان جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان، دامداران روستایی و عشایر در سطح مزارع، مراتع و جنگل‌ها  ادامه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز با بیان این‌که این مورد اولین کانون تجمعی مشاهده شده از ملخ صحرایی در رامهرمز بود، عنوان کرد: با حضور و همکاری داوطلبانه کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستای بن رشید و سایر روستاهای بخش سلطان‌آباد اقدامات مؤثری در حال انجام است.

وی گفت: از کلیه همشهریان تقاضا داریم ‌که در امر رصد و ردیابی ملخ همیاری و همکاری لازم را داشته باشند و در  هر نقطه‌ای از شهرستان به هر تعداد و هر سنی از ملخ مشاهده کردند سریعاً به جهاد کشاورزی یا بخشداری‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

میرسالاری اظهار کرد: کلیه مناطق سرسبز به‌ویژه مناطق جنگلی و بیشه‌ای  با توجه به برداشت مزارع مستعدترین و محتمل‌ترین مکان‌های حضور ملخ هستند که در صورت آسیب درختان و جنگل، جبران خسارت و احیای دوباره آن‌ها امری زمان‌بر و هزینه‌دار برای شهرستان خواهد بود.

وی گفت: به دامداران توصیه می‌شود که از چرای احشام خود در مناطق سم‌پاشی شده مطلقاً خودداری کنند و به جهت کانون‌کوبی فوری و جلوگیری از تکثیر و گسترش ملخ که نتیجه آن مبارزه گسترده‌تر و آلودگی بیشتر مراتع و محدودیت چرای دام‌ها می‌شود، تقاضا می‌کنیم که دامداران نیز در پایش و رصد ملخ نیز همکاری کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار