مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: مقاومت مردم دزفول باعث شد دزفول به عنوان شهری مقاوم و الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها باقی بماند و خود را به دنیا معرفی کند.
کد خبر: ۷۴۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 25 May 2019

سردار محمد علیپور با اشاره به چهارم خردادماه روز مقاومت دزفول اظهار کرد: دزفول شهری است که مردم آن مانند دیگر مردم ایران در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند. در روزهای جنگ، دزفول مورد موشک‌باران و بمباران قرار گرفت و حدود 200 بار موشک‌باران و در موارد زیادی نیز بمباران شد اما زندگی در دزفول جاری بود.

وی افزود: قطعا مقاومت مردم دزفول در سرنوشت جنگ تاثیر بسیار زیادی داشت. در زمان جنگ، زندگی در دزفول جاری بود و اکثر رزمندگانی که از استان‌های دیگر در دزفول حضور پیدا می‌کردند، مورد پذیرایی و محبت مردم قرار می‌گرفتند و خود مردم دزفول نیز فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امید و دلدادگی مردم به رزمندگان و مقاومت آنها، موجب شد رزمندگان نسبت به عقبه پشتیبانی خود بسیار مطمئن باشند و می‌دانستند که مردم مقاوم و محکم ایستاده‌اند و آنها را حمایت می‌کنند.

علیپور بیان کرد: با وجود اینکه یک موشک، محله‌ای را با خاک یکسان می‌کرد اما دو سه روز بعد از اصابت موشک بازسازی محله توسط خود مردم آغاز می‌شد.

وی افزود: همچنین با وجود اینکه دزفول مورد تهاجم شدید لشکر بعثی عراق بود اما مقاومت مردم دزفول باعث شد دزفول به عنوان شهری مقاوم و الگوی پایداری و مقاومت در برابر سختی‌ها باقی بماند و خود را به دنیا معرفی کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه عراق تقریبا پنج محور را برای حمله به خوزستان انتخاب کرده بود، گفت: عراقی‌ها از شلمچه به جاده اهواز – خرمشهر، از سمت طلائیه به جفیر و چذابه تا حمیدیه، از شوش و در نهایت تا پل نادری نرسیده به اندیمشک رسیده بودند و قصد داشتند از آنجا عبور کرده و به دیلم برسند و خوزستان را از ایران جدا کنند اما مقاومت مردم دزفول مانند مقاومت مردم خرمشهر و عدم تخلیه شهر باعث شد که این توطئه‌ها به ثمر ننشیند.

وی افزود: دشمن متوجه شد مردم مقاومی وجود دارد که حاضر هستند هزاران شهید بدهند اما در مقابل آنها ایستادگی کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دزفول ، دفاع مقدس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار